هاشمی در جمع مجریان برتر برنامه ارتقای کیفیت خدمات هتلینگ:

توسعه بخش اورژانس گام بعدی برنامه ارتقا هتلینگ بیمارستان ها

۱۳۹۴/۰۷/۲۷ - ۱۵:۰۷:۱۶
کد خبر: ۳۳۱۴۰۵
وزیر بهداشت با اشاره به رضایت مندی مردم با اجرای طرح تحول سلامت گفت: گام بعدی برنامه ارتقا کیفیت خدمات هتلینگ بیمارستان ها توسعه بخش اورژانس است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، حسن هاشمی ظهر امروز دوشنبه در همایش نکوداشت مجریان برتر برنامه ارتقاء کیفیت خدمات هتلینگ در محل سالن مرکز همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران، ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران این همایش اظهار داشت: این همایش برای قدردانی از کسانی است که با ارائه تلاش و خدمات باکیفیت ضمن حفظ حقوق شهروندی احترام بیماران را نیز نگه دارند.

وی گفت: همانگونه که هریک از ما انتظار داریم در مراجعه به مراکز درمانی، خدمات مناسبی دریافت کرده و مورد احترام قرار گیریم. بیماران نیز همین انتظار را دارند و در این صورت است که مردم از عملکرد کادر درمانی و بیمارستان‌ها راضی خواهند بود.

دکتر هاشمی با اشاره به جلسه روز گذشته هیئت دولت خاطرنشان کرد: در این جلسه وزیر محترم ارشاد، با اعلام نتیجه نظرسنجی خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) – که از معتبرترین نظرسنجی‌ها در تمام رخدادهای کشور است – وزارت بهداشت را به عنوان دستگاه اول در رضایت مردم و ارائه خدمات معرفی کرد.

وی افزود: به رغم تمام نامهربانی‌ها شاهد رشد عملکرد این وزارتخانه در سه ماهه تابستان نسبت به سه ماهه بهار امسال بوده‌ایم.

وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر لزوم مراقبت و نگهداری از اموال مردم در بیمارستان‌ها تصریح کرد: یکی  از اشکالات دستگاه‌های دولتی عدم مراقبت از وسایل و تجهیزات است؛ حال آنکه این وسایل بیت‌المال بوده و باید دقت بیشتری در مراقبت و نگهداری از آنها داشته باشیم.

دکتر هاشمی تاکید کرد: ما باید در سیستم خود باید مراقب اموال مردم باشیم و در هزینه‌کرد نگهداری از وسایل و تجهیزات درمانی نهایت تلاش‌مان را به عمل آوریم.

وزیر بهداشت دولت یازدهم توسعه بخش اورژانس را گام بعدی برنامه ارتقا کیفیت خدمات هتلینگ نام برد و گفت: اورژانس به عنوان خط اول بخش درمان باید به طور جدی مورد توجه باشد زیرا بسیاری از مراجعات به بخش اورژانس است و باید مجرب‌ترین پزشکان، پرستاران، نیروهای خدماتی و امکانات و تجهیزات پزشکی در این بخش ارائه شود زیرا علاوه بر ایجاد رضایتمندی در بیماران ارائه خدمات مناسب در این بخش از بسیاری از معلولیت‌های بعدی جلوگیری می‌کند.

دکتر هاشمی درباره تأمین نیروی انسانی گفت: بیمارستان‌ها می‌توانند نیروی پرستار، کمک پرستار، بهیار و نیروهای اتاق عمل خود را با مجوز دانشکده‌های پرستاری که به زودی ابلاغ خواهد شد تأمین کنند؛ مشروط به اینکه از همان ابتدا این نیروها را بورسیه کنند.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه مجوز استخدام وجود ندارد، خاطرنشان کرد: حدود 18 هزار پرستار طی دوسال گذشته بازنشسته شدند و طبق قانون باید به ازای هر بازنشسته، یک نفر استخدام شود اما این امر تاکنون محقق نشده بنابراین مراکز درمانی می‌توانند از طریق دانشکده‌های پرستاری کمبود پرستار را جبران کنند.

به گفته دکتر هاشمی با اجرای طرح تحول سلامت حدود 4 هزار نیروی متخصص در بیمارستان‌ها مستقر شده و همین تعداد نیز بزودی به کادر درمانی کشور اضافه می‌شود.

وزیر بهداشت با تاکید بر لزوم نظارت بیشتر معاونت درمان برای مراقبت از اجرای طرح تحول در عین حال گفت: بیمه‌ها باید در این بخش نقش خودشان را ایفا کنند و در صورت عدم همکاری بیمه‌ها دولت در این باره چاره اندیشی کند.

دکتر هاشمی با اشاره به گذشت بیش از 7 ماه از سال جاری و اینکه در این مدت وزارت بهداشت تنها 6 درصد از  طلب خود از بیمه‌ها را دریافت کرده ، تصریح کرد: این وضعیت قانونا و شرعاًٌ قابل قبول نیست به ویژه در جایی که کارگران حق بیمه خود را پرداخت می‌کنند.

وی اظهار کرد: اگر قانون به اجرا درآید باید کسانی که وظیفه خود را به خوبی انجام نمی‌دهند توبیخ شوند زیرا نمی‌توان بخش بهداشت و درمان کشور را فلج کرد.

وزیر بهداشت با بیان این که طرح تحول سلامت تاکنون خوب پیش رفته است، گفت: با اجرای این طرح تعداد مراجعان به مراکز درمانی بیش از 30 درصد افزایش یافته و این افراد کسانی هستند که در گذشته به علت ناتوانی مالی از بسیاری از خدمات درمانی محروم مانده‌اند.

وی اظهار امیدواری کرد: افرادی که برای ادامه اجرای این طرح موانع ایجاد می‌کنند مشکلاتشان حل شده و انصافشان بیشتر شود.

وزیر بهداشت در پایان با تاکید بر لزوم توجه جدی به مسئله مرگ مادر، نوزاد و کودک گفت: گرچه وضعیت ایران نسبت به کشورهای همسایه بهتر است، اما وضعیت کنونی برای ما مطلوب نیست و باید نسبت به مرگ مادر، نوزاد و کودک حساسیت بیشتری به خرج داد و از کسانی که در این زمینه کوتاهی می‌کنند نباید گذشت.

وی با تاکید بر اینکه مرگ مادران را شخصاً دنبال می‌کنم تاکید کرد: توجه و حساسیت نسبت به این امر باید از رأس کادر درمانی در بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و دانشگاه‌ها آغاز شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز