احمد دنیا مالی:

زیر پا گذاشتن حرمت ورزشکاران شورا برای کل شورا خطرناک است

۱۳۹۴/۰۷/۲۸ - ۱۳:۱۰:۳۴
کد خبر: ۳۳۱۷۶۸
زیر پا گذاشتن حرمت ورزشکاران شورا برای کل شورا خطرناک است
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: مشارکت حداکثری مردم در تعیین سرنوشت خود موجب لاغر شدن دولت می شود که کاهش اختیارات شوراها در تناقض این امر است و البته تورم دولت را هم به همراه دارد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، احمد دنیا مالی در یکصد و نود و هفتمین جلسه شورا اظهارداشت: در هفته‌های اخیر شاهد هجمه ی گسترده‌ای در خصوص ماهیت و اساس شورای شهر بودیم. در تحلیل‌ها و نشست‌های مختلف فضایی ایجاد شده که شورا در مدیریت شهری دخالت‌های زیادی می‌کند که البته قطعاً این تلقی ها اشتباه است.

 

وی گفت: دو سال از دوره چهارم شورای اسلامی شهر تهران می‌گذرد و در این مدت شاهد هجوم به اعضای شورا بوده‌ایم که این افراد حتی نمی‌توانند در انتخابات نظام مهندسی نیز شرکت کنند و وزیر راه و شهرسازی به صورت خلق الساعه چنین تصمیمی می گیرد.

وی با بیان اینکه عضویت در شورای شهر براساس کدام قوانین شغل محسوب می‌شود، گفت: از مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم این موضوع را تعیین تکلیف کند و اگر عضویت در شورا شغل محسوب می‌شود نظام شغلی آن را در سازمان مدیریت تعریف کند.

دنیا مالی افزود: اعضای شورا از حضور در مجامع ورزشی ممنوع می شوند در حالی که شورا شغل محسوب نمی شود پس بر اساس کدام قانون چنین تصمیماتی می گیرند.

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران، بیان داشت: انتظار ما این است که تصدی دولت در حوزه‌های زیربنایی کاسته شود و این حوزه‌ها را به مدیریت شهری واگذار کنند که قطعاً هر چقدر اختیارات شوراها را محدود کنیم نتیجه آن تورم در دولت‌ها است.

دنیامالی افزود: هر دولت عنوان می‌کند که ما می‌خواهیم تصدی‌های دولتی را کاهش دهیم ولی این اتفاق صورت نمی‌گیرد، در حال حاضر وضعیت دولت در تورم نیروی انسانی به چه شکلی است؟ و رکودی که داریم حاصل تورم بیش از اندازه دولت است که موجب شده پروژه‌های عمرانی معطل و بر روی زمین بماند چرا که منابع عمرانی برای کسری بودجه های جاری هزینه می شود.

وی اضافه کرد: امروزه 80 درصد بودجه عمومی دولت صرف امور جاری می شود و تنها 20 درصد باقی مانده برای پروژه های عمرانی و امور دیگر صرف می شود که این امر سبب شده پروژه های عمرانی با کمبود نقدینگی مواجه شوند و رکود بر ان ها سایه بی افکند.

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران، یادآور شد: از دولت و مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم به موضوع شورا عمیق‌تر نگاه کنند. شهر استانبول با یکصد نفر اعضای شورای شهر اداره می‌شود لذا هر چقدر مشارکت مردم در امور و تعیین سرنوشت خود افزایش یابد دولت لاغر تر می شود و راحت تر می تواند به مسائل کلان بپردازد.

وی به مباحثی که درباره اعضای ورزشکار شورای شهر عنوان می‌شود، گفت: در روزهای اخیر در خیلی از جاها به بحث ورزشکاران شورا اشاره شده است، ما در دوره سوم از 15 نفر عضو شورا 3 عضو ورزشکار داشته‌ایم یعنی بالغ بر 20 درصد اعضا ورزشکار المپیکی بودند حال انکه در این دوره با افزایش تعداد اعضا به 31 نفر، تنها 4 عضو ورزشکار المپیکی داریم که کمتر از 12 درصد می شود.

وی گفت: باید مراقب باشیم و در مقابل مردم تواضع خود را از دست ندهیم که البته این موضوع برای پهلوانان و ورزشکاران ما بسیار برجسته‌تر است، امروز اگر تختی زنده است به واسطه تواضع در مقابل فرودستان جامعه ما بوده است. در حال حاضر نیز بخش عمده بحث‌ها درباره ورزشکاران شورای شهر غیر منصفانه و درست نیست.

دنیا مالی ادامه داد : من می دانم وقتی یک ورزشکار در المپیک مدال می گیرد چه سختی هایی را تحمل می کند. وقتی حسین رضا زاده آنچنان نام حضرت ابوالفضل را بر زبان جاری می کند، بهترین و اثر گذار ترین نوع کار فرهنگی است یا هادی ساعی که پر افتخار ترین ورزشکار تاریخ ایران است پس نباید با شایعات بی اساس حرمت این عزیزان زیر سوال برود.

وی افزود: نباید اجازه دهیم این هجمه ها و شایعات ادامه یابد چرا که فردا به کل شورا حتک حرمت می کنند.

نظر شما