مشاور وزیرعلوم و مدیرکل حوزه وزارتی:

اداره دانشگاه ها در گرو ساماندهی علمی است/ هدف اصلی مجموعه وزارت علوم، توسعه علمی است

۱۳۹۴/۰۷/۲۸ - ۱۵:۱۹:۰۶
کد خبر: ۳۳۱۸۴۴
عبدالحسین فریدون با عنوان اینکه هدف اصلی مجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، توسعه علمی است، گفت: همه دانشگاه ها باید به عنوان مجموعه ای از نخبگان و فرهیختگان بی طرف و بدون جانبداری ، نظرات خود را در همه امور ملی و کشوری و برای ارتقا و تعالی بیشتر ارائه دهند.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و مدیر کل حوزه وزارتی در جلسه معارفه سرپرست دانشگاه پیام نور افزود: کار در دانشگاه، کار گروهی است . دانشگاه مجموعه ای از رئیس، معاونان، اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان است که اگر عضوی در آن نباشد، کار دانشگاه صورت نمی گیرد.

وی با عنوان اینکه تمامی مسئولان دانشگاه ها، تابع برنامه های دولت تدبیر و امید و وزیر علوم هستند، افزود: ساماندهی ، ارتقای کیفیت آموزش عالی و تعیین وظایف حقیقی هر حوزه مهم ترین هدف وزیر علوم، تحقیقات و فناوری است.

دکتر فریدون افزود: یکی از اساسی ترین وظیفه مجموعه آموزش عالی کشور این است که آموزش با نیاز جامعه همخوانی داشته باشد و تلاش کنیم که فارغ التحصیلان ما از سطح علمی بالایی برخوردار باشند و به راحتی جذب بازار کار شوند.

وی با عنوان اینکه  این جلسه برای تشکر و قدردانی از عزیزی است که مدتی مسئولیت اداره دانشگاه را بر عهده داشته و معرفی عزیز دیگری است که مسئولیت را پذیرفتند، از زحمات دکتر سرلک تشکر کرد و گفت: دکتر رستمی ابوسعیدی از توان مدیریتی بالایی برخوردار است و می تواند مشکلات و چالش های موجود در دانشگاه پیام نور را مرتفع نماید.

مشاور وزیر علوم تصریح کرد: دانشگاه پیام نور دارای پتانسیل خوبی است و تمام تلاش مسئولان وزارت علوم بر این بوده که این دانشگاه به حدی از بلوغ رسیده که می تواند خود را اداره کند و هنوز هم بر این اعتقاد هستیم  و باید از پتانسیل این دانشگاه و تجربیات ارزنده آن به نحو مطلوب بهره برد.

وی در ادامه اظهارداشت: خدمت کردن در این نظام که بر پایه خون شهدا بنا نهاده شده، مقدس است . وزارت علوم و دانشگاه ها مرکز نخبگان و فرهیختگانی است که می توانند در سطح ملی و بین المللی در جهت تعالی کشور گام های ارزنده ای بردارند.

دکتر فریدون با اشاره به تیم مذاکره کننده هسته ای کشور گفت: اعضای این تیم ، اعضای هیات علمی دانشگاه ها بودند که با پشتوانه علمی دانشگاهی توانستند با بزرگ ترین قدرت های جهان به مذاکره بپردازند .

وی در پایان به انتخابات پایان سال اشاره کرد و گفت: فضای دانشگاه ها برای برگزاری انتخابات پرشور باید آرام باشد و انتظار می رود تمامی مسئولان دانشگاهی و به ویژه دانشگاه پیام نور نیز در این زمینه اهتمام ورزند .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز