مدیرکل سلامت روان تاکید کرد؛

ضرورت گسترش طرح تحول سلامت روان

۱۳۹۴/۰۷/۲۹ - ۱۴:۵۵:۴۷
کد خبر: ۳۳۲۱۹۸
مدیرکل سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت گفت: لازم است فرهنگسازی در خصوص عدم تفاوت کیفیت داروهای تولید داخل و خارج در حوزه بیماری های سلامت روان صورت گیرد.

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری برنا، احمد حاجبی صبح امروز در نشست خبری هفته سلامت روان که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، یکی از بزرگترین مشکلات در این زمینه را پایین بودن سطح سواد سلامت روان جامعه دانست و گفت: وقتی سطح سواد سلامت پایین باشد افراد وجود علایم بیماری های روانشناختی در خود را توجیه می کنند و باور ندارند که باید به متخصص مراجعه کنند.

به گفته مدیر کل سلامت روان در این حالت حتی اگر فرد به متخصص هم مراجعه کند و درمان هم صورت بپذیرد به دلیل پایین بودن سطح سواد سلامت روانی به درمان خود ادامه نمیدهد چرا که از انگ زدن مردم واهمه دارد.

 حاجبی افزود: مشکل اصلی افراد برای عدم مراجعه به روانپزشک یا روانشناس پرداخت ویزیت نبوده و همین انگ زدن از سوی مردم به فرد است و یا حتی خود فرد بر این باور بوده که مشکلش بدون مراجعه به روانشناس یا روانپزشک حل خواهد شد.

وی در ادامه با بیان این که تمام داروهای این حوزه تحت پوشش بیمه است، افزود: لازم است فرهنگسازی در خصوص عدم تفاوت کیفیت داروهای تولید داخل و خارج در حوزه بیماریهای سلامت روان صورت گیرد.

حاجبی همچنین، ضمن اشاره به طرح تحول نظام سلامت، افزود: درباره طرح تحول سلامت روانی کار ما با 10 میلیون حاشیه نشین شروع شده است که در خط اول مراقبان سلامت خانواده با 6 سوال مراجعان را غربالگری اولیه می کنند و در صورت نیاز افراد برای درمان به سطوح بالاتر به پزشک عمومی و متخصص روانپزشکی ارجاع می شوند.

وی با اشاره به پایلوت این طرح در سه استان خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و کرمان، گفت: اگر این طرح گسترش یابد یک تحول عمده در سلامت روان جامعه رخ می دهد.

به گفته مدیرکل سلامت راونی، اجتماعی و اعتیاد، ارتباط افراد با سطح پایه و تخصصی در سلامت روان یک حلقه مفقوده بود که با این طرح این مشکل برطرف شده است و از این طرح در سایر اختلالات مزمن نظام سلامت می توان استفاده کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز