لزوم مشارکت کشورهای حوزه خلیج فارس برای مبارزه با ترانزیت دریایی مواد مخدر

۱۳۹۴/۰۷/۲۹ - ۱۵:۲۹:۴۵
کد خبر: ۳۳۲۲۱۱
لزوم مشارکت کشورهای حوزه خلیج فارس برای مبارزه با ترانزیت دریایی مواد مخدر
فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه یکی از تهدیدهای مرزی، تغییر مسیر ترانزیت مواد مخدر از خشکی به سمت دریاها است،گفت: حل این معضل نیاز به مشارکت و همکاری همه کشورهای حوزه خلیج فارس دارد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سردار"  قاسم رضایی" در حاشیه مراسم تودیع و معارفه فرماندهان دریابانی هرمزگان در جمع خبرنگاران گفت: ماموریت های مرزبانی در راستای تامین رفاه و امنیت کشور می باشد که دریابانی هرمزگان نیز  در راستای این اهداف فعالیت می کند.

وی با بیان اینکه مرزبانی استان هرمزگان در زمینه مبارزه با قاچاق کالا، مواد مخدر و سوخت پیشگام است، افزود: ایران با کشورهای حوزه خلیج فارس حدود هزار کیلومتر مرز مشترک دارد که به لحاظ فراوانی انرژی ارزان قیمت در کشور، قاچاق سوخت از طریق مرزهای آبی به کشور های همسایه انجام می گیرد و یکی از اولویت های حوزه دریایی مرزبانی مبارزه جدی با قاچاق سوخت است.

فرمانده مرزبانی ناجا ادامه داد: دریابانی استان هرمزگان در حوزه مبارزه با قاچاق سوخت و کالا برنامه ها و تمهیدات ویژه ای دارد.

وی با اشاره به وجود معضل فرسودگی و عدم تجهیز برخی از شناورها ی عمومی  هرمزگان به سیستم ردیاب بیان کرد: تجهیز و بکارگیری شناورهای نوین و مجهز به امکانات ایمنی ، یک ضرورت انکارناپذیر است.

سردار رضایی مطرح کرد: استان هرمزگان یکی از استان های اولویت دار از جهت تقویت مهارت علمی و عملی نیروی انسانی و تجهیز و ایمن کردن شناورهای دریایی است.

وی ادامه داد: در 5 سال گذشته استان هرمزگان از لحاظ تجهیزات شناوری، خریداری شناورهای سبک، تجهیزات پاسگاهی و بکارگیری تجهیزات اپتیکی و الکترونیکی پیشرفت چشمگیری داشته است.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: همان طور که در جاده ها پلیس راهور مسئول کنترل تردد خودرو ها و شبکه حمل و نقل جاده ای است، کنترل شناورهای دریایی نیز بر عهده مرزبانی می باشد.

سردار رضایی با اشاره به تجهیز 10 شناور صیادی به به سیستم رهگیری و مراقبتی در استان هرمزگان اضافه کرد: یکی از برنامه های جدی مرزبانی ساماندهی شناورهای دریایی است که نیاز به حمایت مجلس و دولت دارد.

فرمانده مرزبانی ناجا در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به عدم آشنایی مرزنشینان با قوانین مرزی تاکید کرد: وجود این معضل باعث مشکلاتی از جمله بروز ترددهای غیرمجاز در نوار مرزی شده است.

  لزوم تقویت آموزش همگانی در خصوص قوانین مرزی   

این مقام ارشد انتظامی تقویت  آموزش همگانی در خصوص قوانین مرزی را یکی از رویکردهای مرزبانی برشمرد.

وی گفت: یکی از تهدیدهای مرزی تغییر مسیر ترانزیت مواد مخدر است.حمل مواد مخدر از خشکی به دریا ورود پیدا  کرده است که حل این معضل نیاز به مشارکت و همکاری  تمام کشورهای حوزه خلیج فارس دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز