فصلی نو در فعالیت ستاد ملی ساماندهی امور جوانان

۱۳۹۴/۰۸/۰۳ - ۱۴:۴۴:۴۲
کد خبر: ۳۳۳۱۱۰
فصلی نو در فعالیت ستاد ملی ساماندهی امور جوانان
پنجاه و هفتمین جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان را با توجه به رویکردهای جدید معاونت ساماندهی امور جوانان می‌توان فصلی نو در حیات این ستاد دانست.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، ستاد ملی ساماندهی امور جوانان در کنار شورای عالی جوانان یکی از دو مرجع مهم برنامه‌ریزی، سیاستگذاری و تصمیم‌سازی در حوزه جوانان در سطح کشور است. معاونت ساماندهی امور جوانان در وزارت ورزش و جوانان نیز که نقش سازمان ملی جوانان سابق را عهده‌دار است، فعالیت‌های فرابخشی و فرادستگاهی مدیریت حوزه جوانان را از طریق این دو مرجع انجام می‌دهد.

در این ستاد، برنامه‌های حوزه جوانان بررسی و به صورت پیشنهاد جهت تصویب نهایی در شورای عالی جوانان ارائه می‌شود. در واقع تقسیم‌ کار ملی حوزه جوانان نیز در این ستاد انجام می‌شود و ستاد ملی ساماندهی امور جوانان مرجع تصمیم‌سازی برای شورای عالی جوانان است.

ستاد ملی ساماندهی امور جوانان که فاصله زمانی تشکیل جلسات آن تاکنون به بیشتر از یک سال هم رسیده است، در دوره مسئولیت محمدرضا رستمی معاون ساماندهی امور جوانان به صورت منظم هر ماه تشکیل جلسه می‌دهد. البته نظم تنها ویژگی مثبت دور جدید فعالیت این ستاد نیست.

تأکید برحضور وزراء و استانداران در جلسات ستاد نیز از فعالیت‌های مثبت دیگری است که در ستاد ملی انجام می‌شود. این روند از جلسه پنجاه و هفتم ستاد با حضور استاندار هرمزگان و ارائه گزارش عملکرد ستاد استانی ساماندهی امور جوانان این استان آغاز شده است.

به گفته مهندس رستمی، معاون ساماندهی امور جوانان، وزارتخانه‌ها بخش مهمی از اعضای ستاد ملی ساماندهی امور جوانان هستند و مقرر شده است از جلسات آتی ستاد هر جلسه از یک وزیر نیز در جلسات دعوت بعمل آید تا گزارش عملکرد حوزه خود را در امور جوانان ارائه دهد. همچنین گزارش حضور اعضای ستاد در جلسات از این پس در هر جلسه ارائه خواهد شد. چراکه متأسفانه علیرغم نقش و تأثیر بسزایی که رسانه ملی در امور جوانان دارد، در ۷ جلسه تشکیل شده طی ۲ سال گذشته، نماینده تام‌الاختیار سازمان صدا و سیما در هیچ جلسه‌ای حضور نیافته است که باعث می‌شود برنامه‌ها و مصوبات حوزه جوانان در این سازمان اجرایی نشود و روند اطلاع‌رسانی فعالیت‌های حوزه جوانان به افکار عمومی نیز به درستی اتفاق نیافتد.

اقدام بعدی در راستای ارتقاء جایگاه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان تلاش برای حضور شخص معاونین وزراء و رؤسای دستگاه‌ها به‌عنوان نماینده تام‌الاختیار آن دستگاه در ستاد ملی است. اهمیت این مسئله زمانی آشکار می‌شود که بدانیم علیرغم تأکید شورای عالی جوانان در جلسه بیست و هشتم خود بر حضور معاونان رؤسای دستگاه‌ها جهت عضویت در ستاد، در سال‌های گذشته سطح اعضای شرکت‌کننده در جلسات ستاد تا کارشناس هم تنزل پیدا کرده بود.

بنابر آنچه گفته شد می‌توان گفت که پنجاه و هفتمین جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان فصلی نو در حیات ستاد ملی است و تداوم این روند بی‌شک تأثیر شگرفی بر ساماندهی امور جوانان خواهد گذاشت و نقش فرابخشی معاونت ساماندهی امور جوانان را نیز احیا خواهد کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز