سرپرست مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی ناجا عنوان کرد:

تشکیل قرارگاه عملیاتی مقابله با قاچاق کالا/ کاهش ۶۰ درصدی کشفیات فراورده های نفتی

۱۳۹۴/۰۸/۰۵ - ۱۱:۲۱:۴۷
کد خبر: ۳۳۳۶۴۹
تشکیل قرارگاه عملیاتی مقابله با قاچاق کالا/ کاهش ۶۰ درصدی کشفیات فراورده های نفتی
سرپرست مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی ناجا گفت: مهم‌ترین اقدام در این حوزه تشکیل قرارگاه عملیاتی مقابله با قاچاق کالا با اولویت قاچاق سوخت دراستان هرمزگان و قرارگاه‌های فرعی در استان‌های همجوار بوده است.

به  گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا "سرهنگ طالبیان" با بیان اینکه تخلف در حوزه سوخت ریشه در بسیاری از عملکردها، سیاست‌ها و تصمیم‌ها دارد، گفت: ناجا با درک این مهم، ضمن برنامه‌ریزی‌های لازم و بهره‌گیری از توان و امکانات موجود  در مقابله با این پدیده شوم حداکثر تلاش خود را انجام داده و برخورد با شبکه‌ها و باندهای سازمان یافته و رسیدگی به پرونده‌های مهم و کلان را از اولویت اصلی برنامه‌های عملیاتی خود قرار داده است.

وی در ادامه اظهار داشت: مهم‌ترین اقدام در این حوزه تشکیل قرارگاه عملیاتی مقابله با قاچاق کالا با اولویت قاچاق سوخت در هرمزگان و قرارگاه‌های فرعی در استان‌های همجوار بوده است.

اجرای 14 مرحله طرح سراسری در راستای مبارزه با قاچاق سوخت

سرپرست مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی ناجا به اهم اقدامات اجرایی و عملیاتی در 6ماهه نخست امسال اشاره و تصریح کرد: در این مدت  سه مرحله طرح سراسری کنترل مصرف کنندگان عمده سوخت؛ (شرکت‌های تولیدی – صنعتی، بخش کشاورزی، جایگاه‌های عرضه سوخت، نیروگاه‌ها و تانکرهای حمل سوخت) توسط پلیس آگاهی استان‌های سراسر کشور اجرا شد.

وی اجرای شش مرحله طرح برخورد با باک اضافه و جاساز خودروهای سبک و سنگین حمل و نقل عمومی همچنین اجرای چهار مرحله طرح عملیاتی سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز و یک مرحله طرح عملیاتی سراسری با اولویت مبارزه با قاچاق و عرضه خارج از شبکه فرآورده‌های نفتی را از دیگر اقدامات این پلیس برشمرد. 

اجرای 37 طرح عملیاتی در استان هرمزگان

سرهنگ طالبیان افزود: تقویت و تجهیز ایستگاه‌های ایست و بازرسی استان هرمزگان در جهت تشدید اقدامات و اجرای 37 طرح عملیاتی توسط فرماندهی انتظامی استان هرمزگان از اهم اقدامات مقابله ای در این خصوص بوده است.

وی در ادامه تصریح کرد: در اجرای 37 طرح عملیاتی توسط فرماندهی انتظامی استان هرمزگان،200 خودرو توقیف، تعداد هزار و 99 مخزن نگهداری سوخت کشف و منهدم، مقدار 7هزار 685 متر لوله‌گذاری حمل سوخت منهدم و تعداد  159 پمپ مکنده سوخت کشف شد.

سرپرست مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی ناجا از اجرای طرح پاکسازی بیش از 375 نقطه در 35 روستای آلوده به قاچاق سوخت خبر داد و افزود: در این راستا بیش از 3هزار و 618  مخزن نگهداری سوخت تخریب و همچنین بیش از 73هزار متر لوله‌گذاری انتقال سوخت از خشکی به دریا جمع‌آوری شد.

وی با بیان اینکه293 فروند شناور بدون مجوز فعالیت توقیف شدند، خاطرنشان کرد: توقیف 219 دستگاه از خودروهای سواری فعال در قاچاق سوخت در راستای طرح عملیاتی با همکاری و هماهنگی مقام قضائی استان هرمزگان به منظور پیشگیری از قاچاق سوخت صورت گرفته است.

این مقام ارشد انتظامی اظهار داشت: اجرای دو مرحله طرح پایش جایگاه‌های عرضه سوخت گازوئیل در استان هرمزگان از دیگر اقداماتی بوده است که منجر به کاهش روزانه حدود 950 هزار لیتر سهمیه این سوخت شده که در گذشته این حجم از سوخت قاچاق می شد.

 کاهش 60 درصدی کشفیات فراورده های نفتی

سرپرست مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی ناجا به آمار کشفیات فرآورده‌های نفتی در 6 ماهه سال 94 اشاره و تصریح کرد: در 6 ماهه نخست سال جاری با انجام اقدامات مقابله ای، کشف انواع فرآورده‌های نفتی به ویژه گازوئیل نسبت به مدت مشابه سال قبل60 درصد کاهش داشته است.

وی یادآور شد: در بررسی‌های آماری استان‌های سیستان و بلوچستان،کرمان و فرماندهی ویژه غرب استان تهران به ترتیب بیشترین آمار کشفیات را به خود اختصاص داده اند.

سرهنگ طالبیان با بیان اینکه تشدید مقابله با قاچاق سوخت از جمله اقدامات کنترلی و عملیاتی استان هرمزگان است، تصریح کرد: تشکیل قرارگاه در استان سیستان و بلوچستان و استان‌های همجوار، ریسک قاچاق فرآورده‌های نفتی را افزایش خواهد داد.

سرپرست مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی ناجا اظهار داشت: راه اندازی قرارگاه در جلوگیری از قاچاق سوخت بسیار تاثیرگذار بوده است، اما اقدامات انتظامی به تنهایی مؤثر نیست، بنابراین درکارگروه تخصصی مبارزه با قاچاق فرآورده‌های نفتی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید با نظارت دقیق و مستمر بر جایگاه‌های عرضه سوخت و حذف امتیاز جایگاه‌داران متخلف، فعالیت‌های قاچاق سوخت را به حد قابل ملاحظه‌ای کاهش داد.

افزایش کشفیات دارو و لوازم آرایشی و بهداشتی

سرهنگ طالبیان در ادامه به اقدامات و تعاملات صورت گرفته در بحث مبارزه با قاچاق دارو و لوازم آرایشی و بهداشتی اشاره و تصریح کرد: هدایت ستادی و توجیه واحدهای اجرایی به جهت اهمیت موضوع در شناسایی و کشف باندها و شبکه‌های قاچاق دارو و لوازم آرایشی و بهداشتی، برگزاری جلسات اتاق فکر با کارشناسان خبره و افراد فعال در امر واردات و تولید این دو نوع کالا همچنین اجرای طرح‌های منطقه‌ای و سراسری در استان‌های آلوده (استان‌های مرزی و ساحلی،استان‌های مسیر و استان‌های هدف) از اهم فعالیت های صورت گرفته در بحث مبارزه با قاچاق دارو و لوازم آرایشی و بهداشتی بوده است.

کاهش 74 درصدی داروی قاچاق طی 6 ماهه گذشته در کشور

سرپرست مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی ناجا در ادامه با بیان اینکه اقدامات سازمان‌های دخیل در موضوعات دارو و لوازم بهداشتی و تلاش در جهت همسوسازی سایر سازمان‌های دخیل به جد پیگیری می شود، افزود: تعامل و همکاری با وزارت بهداشت در برگزاری کارگاه‌های آموزشی مشترک به صورت منطقه‌ای (غرب کشور، شرق کشور، جنوب کشور و مرکز) و همچنین برگزاری جلسات مرتبط با موضوع همکاری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کاهش قاچاق این نوع کالا موثر بوده است.

طالبیان به کشفیات دارو و لوازم آرایشی و بهداشتی در6 ماهه اول سال جاری اشاره کرد و افزود: درکشفیات دارو در مقایسه با مدت مشابه در سال 93 کاهش 74 درصدی را شاهد بودیم همچنین کشف لوازم آرایشی و بهداشتی در6 ماهه اول سال جاری در مقایسه با مدت مشابه در سال 93 افزایش 24 درصدی داشته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز