یونسی در مراسم صبحگاه مشترک فرهنگیان و بسیج دانش آموزی استان عنوان کرد:

نقش بی بدیل آموزش و پرورش در فرهنگ سازی پدافند غیر عامل

۱۳۹۴/۰۸/۰۶ - ۱۰:۳۶:۴۰
کد خبر: ۳۳۴۰۴۷
نقش بی بدیل آموزش و پرورش در فرهنگ سازی پدافند غیر عامل
جانشین رئیس شورای پدافند غیرعامل استان، در این مراسم خاطرنشان ساخت: آموزش و پرورش بزرگترین دستگاه فرهنگ ساز جامعه است که می تواند با رویکرد آگاهی بخشی به دانش آموزان و فرهنگیان به سمت فرهنگ سازی پیش برود و دفاع غیرنظامی را در جامعه نهادینه کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از محمودآباد؛ به مناسبت دومین روز هفته پدافند غیر عامل، صبحگاه مشترک فرهنگیان و بسیج دانش آموزی با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری و مدیر کل آموزش و پرورش استان برگزار گردید.

علیرضا یونسی رستمی در این مراسم با اشاره به این که در پرتو آموزش انسان ها متحول می شوند و تربیت می یابند، بیان داشت: آموزش و پرورش در فرهنگ سازی پدافند غیرعامل دارای نقش بی بدیلی است.

جانشین رئیس شورای پدافند غیرعامل استان خاطرنشان ساخت: آموزش و پرورش، شهروند مسئول و دانا تربیت می کند و زمینه توسعه فرهنگی، اقتصادی،‌ سیاسی و اجتماعی جامعه را فراهم می آورد.

وی با بیان این که پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات غیر مسلحانه ای است که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، تسهیل در امرمدیریت بحران و ارتقای پایداری ملی می شود، تصریح کرد: رصد، پایش  و پیشگیری از هر نوع آسیب از جمله مهمترین ماموریت های پدافند غیرعامل تلقی می گردد و رعایت همه مولفه های زیر ساختی در حوزه زیستی، عمرانی، کالبدی، سایبری،‌ فنی و پرتوی، شیمیایی، سلامت و بیولوِژیکی از وظایف این حوزه است.

معاون استاندار وظیفه پدافند غیر عامل را مصونیت سازی و بی اثر کردن تهدیدات دانست و عنوان نمود: تهدید و دفاع دو عنصرند و از مؤلفه های مهم در امر پدافند غیر عامل محسوب می شوند و عنصر دفاع باید عنصر تهدید را خنثی کند و باید توجه داشت که امروزه تهدیدات متحول شده اند و از تهدید نظامی تغییر شکل داده اند.

یونسی با اشاره به این که با پیشرفت علوم، تهدیدات، دانش پایه و تکنولوژی محور شده اند، عنوان نمود: تهدیدات باید بطور مستمر پایش شوند، چرا که تهدید 10 سال قبل شاید امروز از کارایی افتاده باشد، دانش دفاع باید در همه حوزه ها باشد و به دانش آموزان آموزش داده شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار افزود: آموزش و پرورش بزرگترین دستگاه فرهنگ ساز جامعه است که می تواند با رویکرد آگاهی بخشی به دانش آموزان و فرهنگیان  به سمت فرهنگ سازی پیش برود و دفاع غیرنظامی را در جامعه نهادینه کند.

جانشین رئیس شورای پدافند غیر عامل استان گفت: آموزش و پروش به عنوان  مهمترین نهاد فرهنگی و اصلی ترین پایگاه تربیت نیروی انسانی، مسئولیت نهادینه سازی  مفاهیمی چون قانون گرایی، وفاق ملی، مشارکت پذیری، اعتلای فرهنگ و ارزش های اسلامی را بر عهده دارد و از همه مهم تر معلم نقش کلیدی را در اجرای این اهداف ایفا می کند، لذا معلم باید درست آموزش دیده باشد تا دانش آموز را در مسیر درست هدایت کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز