دستگیری ۴۸ ساعته سارقان مسلح طلا فروشی

۱۳۹۴/۰۸/۰۹ - ۰۹:۱۶:۳۰
کد خبر: ۳۳۴۸۳۳
دستگیری ۴۸ ساعته سارقان مسلح طلا فروشی
دو سارق مسلح طلا فروشی خیابان مفتح 4 طلاب مشهد با اقدام به موقع پلیس ظرف مدت 48 ساعت دستگیر شدند.
به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی در نشست خبری دستگیری دو سارق مسلح طلا فروشی، گفت: سارقان، سه روز طلا فروشی را زیر نظر داشته اند که در ساعت 10 صبح روز چهارشنبه 6 آبان ماه وارد طلا فروشی می شوند و حدود 30 دقیقه در این واحد صنفی به بهانه اطلاع از قیمت طلا موقعیت را رصد می کنند و سپس مرد طلا فروش را که جوان 36 ساله به نام "مجید احمدی نیا" فرزند ارشد خانواده و تک پسر است از ناحیه قلب هدف ضربه چاقو قرار می دهند.

"سردار بهمن امیری مقدم" افزود: متاسفانه سارقان به مدت سه روز در این طلا فروشی رفت و آمد داشته اند. دو سارق مسلح در حالی که دو سلاح وینچستر و کلت کمری در دست داشتند، بعد از کشتن طلا فروش و جمع آوری طلا از صحنه جرم با یک دستگاه پراید سفید رنگ که پلاکش مخدوش شده بود متواری می شوند.

وی ادامه داد: در پی گزارش این حادثه به پلیس آگاهی، عوامل انتظامی کمتر از پنج دقیقه در صحنه حضور پیدا کردند و با بازبینی فیلم جنایت، محل جرم را بررسی کردند.

با توجه به این که افراد بسیاری در این واحد صنفی رفت و آمد کرده بودند سرنخ های مورد نیاز از بین رفته بود و عملیات شناسایی را برای ماموران آگاهی سخت کرده بود.

سرقت با خودرو اجاره ای

امیری مقدم با اشاره به اینکه سارقان در کمتر از 48 ساعت شناسایی و دستگیر شده اند عنوان کرد: خودرویی که مجرمان برای سرقت از آن استفاده کرده بودند اجاره ای بوده است که پلیس 6 ساعت پس از این حادثه خودرو و مالک آن را شناسایی کرد.

وی ادامه داد: طبق اظهارات مالک خودروی پراید در حالی که از اقدام شوم سارقان مطلع بوده است، خودرو به مدت یک هفته به مجرمان با قرار روزانه 50 هزار تومان اجاره می دهد. مجرمان پس از اتمام سرقت، خودرو را با کمی تغییرات به صاحب اصلی آن تحویل می دهند.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی در خصوص متواری شدن سارقان به نیشابور، گفت: مجرمان با قرار اینکه هر کدام ملزم به تهیه سلاح است، این سرقت را طرح ریزی می کنند.

یکی از مجرمان با 31 سال سن، متاهل، دارای شغل سی دی فروشی و مدرک دیپلم و اهل یکی از استان های شمالی بوده و دیگری جوان 24 ساله ای با تحصیلات راهنمایی که شاغل در کفاشی و گرفتار مواد مخدر است.

امیری مقدم ادامه داد: پلیس با بررسی و تحقیقات شبانه روزی، سرنخ هایی به دست می آورد و کمتر از 48 ساعت در یک عملیات ضربتی سارقان را که در یکی از محله های قلعه ساختمان مشهد مخفی شده بودند، شناسایی و دستگیر می کند.

سرقت بیش از 2 کیلو و 40 سکه طلا

سردار امیری مقدم به میزان طلا کشف شده از سارقان اشاره کرد و گفت: میزان طلای مسروقه دو کیلو و 250 گرم و 40 عدد سکه پارسیان بوده است که سارقان اقدام به فروش چند سکه طلا کرده بودند.

وی با تاکید بر اینکه طلا فروشان ملزم به رعایت نکات ایمنی در واحد صنفی خود هستند اظهار کرد: طبق بازبینی فیلم حادثه چند نفر از همشهریان در حین جنایت به طلا فروشی مراجعه می کنند و با دیدن فرد سارق در حالی که نقاب به چهره داشته و به صورت نامتعارفی مشغول به جمع آوری طلا بوده است، حتی شک نکرده و صحنه را ترک می کنند؛ از همشهریان می خواهم با دیدن چنین مواردی در کوتاه ترین زمان ممکن با پلیس تماس بگیرند تا از وقوع یک جنایت جلوگیری شود.

سارقان مسلح در مقابل چشمان اشک بار پدر مقتول

بعد از اتمام جلسه صدای گریه و شیون خانواده مقتول که برای اطلاع از این خبر که توسط پلیس فراخوانده شده بودند بلند می شود و یکباره حال و هوای نشست خبری را متاثر می کنند.

پدر مقتول که پیرمردی حدودا 60 ساله است با چشمان گریان و صدای خسته در چشمان سارقان نگاه می کند و علت کشتن فرزندش را از افراد  می پرسد.

یکی از سارقان در حالی که به صورت ظاهری اشک می ریزد و از کرده خود پشیمان است، این گونه می گوید که قصد کشتنش را نداشتم و فقط می خواستم او را تهدید کنم.

بدهکاری و اعتیاد؛ عامل سرقت

 

یکی از آنها در پاسخ به این سوال که چرا دست به این اقدام شنیع زدید، می گوید: من بالغ بر هفتاد میلیون تومان بدهکار مردم هستم و برای جبران بدهی، این عمل را انجام دادم. مدت یک سال و نیم است که به مواد مخدر اعتیاد دارم و تریاک استعمال می کنم.

 

یکی از آنها 12 سال است که ازدواج کرده  و همسرش باردار است و دیگری می گوید که در دوران عقد به سر می برد.

اجرای حکم سارقان در کوتاه ترین زمان

"سید جواد حسینی" باز پرس ویژه قتل عمد دادسرای مشهد در ادامه نشست خبری با بیان اینکه دادگستری ظرف کوتاه ترین زمان، پرونده را به نتیجه خواهد رساند ، اظهار کرد: این پرونده اکنون در حال بررسی و پیگیری است و با صدور حکم قطعی مجازات های کیفری، در مدت کوتاهی نتیجه آن اعلام خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز