مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان:

باران‌های اخیر در خوزستان اسیدی نبوده است

۱۳۹۴/۰۸/۰۹ - ۱۱:۲۱:۱۱
کد خبر: ۳۳۴۹۱۹
باران‌های اخیر در خوزستان اسیدی نبوده است
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با رد وقوع باران اسیدی به عنوان علت تنگی نفس خوزستانی ها، تاکید کرد : باران اخیر اسیدی نبوده و دستگاه های پایش هوا نیز وجود آلودگی را نشان نمی دهد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست، بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی خوزستان از چهارشنبه شب تا کنون حدود چهار هزار نفر به دلیل مشکلات تنفسی به بیمارستان ها و مراکز درمانی مراجعه کرده اند.

امسال سومین سالی است که نخستین باران پاییزی با بحران تنگی نفس همراه می شود که در همین راستا ستاد بحران خوزستان پنجشنبه شب تشکیل جلسه داد.

در این نشست وقوع باران اسیدی به عنوان علت تنگی نفس خوزستانی ها منتفی اعلام شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در همین ارتباط گفت: باران اخیر اسیدی نبوده و دستگاه های پایش هوا نیز وجود آلودگی را نشان نمی دهد.

احمدرضا لاهیجان زاده با اشاره به بارندگی روزهای اخیر، افزود: بعد از هشدار هواشناسی درباره بارندگی، آمادگی دستگاه های سنجش آلودگی هوا در استان و نیروهای کشیک در برنامه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه دستگاه های پایش هوای استان آلاینده های شاخص همچون دی اکسید گوگرد، ترکیبات ازت، ترکیبات هیدروکربوری، ازن و غبار را اندازه گیری می کند، گفت: نتایج آزمایش باران های اخیر این نوع آلودگی ها را در هوا نشان نداده است و بعد از وزش باد و بارندگی هوا در شرایط سالم و استاندارد بوده است.

لاهیجان زاده اضافه کرد: در سال 92 حدود 22 هزار نفر و در سال گذشته نیز حدود 16 هزار نفر به دلیل تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه کرده اند و گزارش دانشگاه علوم پزشکی نشان می دهد عمده مراجعان سابقه بیماری تنفسی و آلرژی داشته اند.

وی با بیان اینکه علت اصلی بروز تنگی تنفس در خوزستان تا کنون قطعی نشده است، توضیح داد: تنها چیزی که در گزارش های این سه سال قطعی شده این است که باران اسیدی نبوده است.

عضو ستاد بحران استان افزود: در سال های گذشته 18 گزینه به عنوان علت های این عارضه مطرح شد که در نهایت چهار مورد از آنها شامل آلودگی فلرهای نفتی (دودکش)، سوزاندن مزارع نیشکر، سوزاندن لاستیک و زباله و گرده افشانی گیاهان در اولویت قرار گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به اطلاعات سال های گذشته درباره مراجعات بیماران، آلاینده های هوای استان و زمان وقوع تنگی نفس، به نظر می آید گزینه گرده افشانی گونه های گیاهی خاص قوت بیشتری پیدا کرده است.

لاهیجان زاده توضیح داد: تنگی نفس فقط در زمان بارندگی ماه های آبان و آذر رخ می دهد، این در حالیست که با وجود تداوم آلودگی های صنعتی و سوزاندن نیشکر و زباله در طول سال، شاهد بروز تنگی نفس در ماه های دیگر سال نیستیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز