کارشناس هواشناسی به برنا خبر داد:

کاهش ۱۵ درجه ای هوا در شمال شرق کشور/بارش برف در مناطق کوهستانی

۱۳۹۴/۰۸/۰۹ - ۱۳:۰۰:۰۹
کد خبر: ۳۳۵۰۰۳
کاهش ۱۵ درجه ای هوا در شمال شرق کشور/بارش برف در مناطق کوهستانی
کارشناس هواشناسی از بارش برف در مناطق کوهستانی خبر داد و گفت:امروز و روز یکشنبه، شاهد کاهش 8 تا 15 درجه‌ای دمای هوا در شمال شرق کشور خواهیم بود.

گودرزی، کارشناس هواشناسی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری برنا، گفت: با استقرار سامانه بارشی فعال در کشور امروز نیز در جنوب غرب، دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی، نواحی مرکزی، شمال شرق و به صورت پراکنده در شرق دامنه های جنوبی البرز، شمال غرب و غرب کشور بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: همچنین با تقویت بیشتر جریان های شمالی و ریزش هوای سرد تشدید بارش طی امروز و روز یکشنبه در استان های ساحلی دریای خزر، شاهد کاهش  5 تا 7 درجه ای و در شمال شرق کشور شاهد کاهش 8 تا 15 درجه ای دما هستیم.

گودرزی با تاکید بر اینکه امروز در شمال اصفهان، غرب خراسان رضوی بارش ها شدت خواهند داشت، خاطرنشان کرد: در مناطق کوهستانی شمال غربی، دامنه های البرز و ارتفاعات مرکزی زاگرس بارش برف نیز پیش بینی می شود.

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه در روزهای یکشنبه و دوشنبه از شدت فعالیت سامانه در جنوب غرب و دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی کاسته می شود، اذعان داشت: در سواحل دریای خزر به ویژه در سواحل مرکزی و غربی دامنه های جنوبی البرز، شمال شرق برخی مناطق مرکزی، شرق، جنوب شرق وبه صورت پراکنده در شمال غرب کشور بارش ها ادامه خواهد داشت.

وی افزود: از امشب و طی روز یکشنبه در برخی مناطق شمال غربی سواحل دریای خزر، دامنه های جنوبی البرز، شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید پیش بینی می شود.

گودرزی وضعیت آب و هوای پایتخت را نیز اینگونه پیش بینی کرد: برای هوای استان تهران بارش برف در ارتفاعات پیش بینی می شود و بارش ها گاهی با شدت و گاهی با ضعف ادامه دارد.

وی در پایان صحبت هایش یادآور شد: دمای هوای استان تهران از فردا (دوشنبه) سرد خواهد شد و دمای هوا در گرمترین و سرد ترین حالت خود به 4 و 9 درجه می رسد.

نظر شما