عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در برنامه نبض:

دولت یازدهم توانست قانون بیمه همگانی را پس از ۲۰ سال اجرا کند

۱۳۹۴/۰۸/۰۹ - ۱۴:۴۸:۳۱
کد خبر: ۳۳۵۰۶۴
دولت یازدهم توانست قانون بیمه همگانی را پس از ۲۰ سال اجرا کند
عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی دستاوردهای اجرای طرح تحول نظام سلامت را قابل توجه برشمرد و تاکید کرد: پوشش بیمه همگانی برای 10 میلیون نفر از افراد فاقد بیمه از این جمله است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا،  رسول خضری شب گذشته با حضور در برنامه نبض شبکه خبر، سیاست های کلی سلامت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و همچنین شجاعت شخص وزیر بهداشت را باعث کلید خوردن طرح تحول نظام سلامت دانست و از رضایتمندی مردم از این طرح، به عنوان واقعیتی ملموس در جامعه یاد کرد.

خضری با اشاره به ضرورت همه جانبه بودن طرح تحول نظام سلامت، خاطر نشان کرد: با توجه به هزینه های کمرشکن درمان برای مردم، با هدف برقراری عدالت در سلامت و دستیابی عادلانه مردم به خدمات با کیفیت و نیز کاهش پرداختی از جیب مردم ،اولین گام در حوزه درمان  آغاز شد.

وی با اشاره به قدمت قانون بیمه همگانی از سال 74، افزود: این قانون 20 سال روی زمین مانده بود و مورد غفلت قرار گرفته بود اما دولت یازدهم توانست در قالب طرح تحول سلامت آن را اجرا کند و خوشبختانه بیش از 10 میلیون نفر از افراد فاقد پوشش بیمه، تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

دکتر خضری از طرح تحول نظام سلامت به عنوان طرحی انقلابی یاد کرد و گفت: طرحی به این وسعت ممکن است نقایصی داشته باشد که لازم است به مرور زمان اصلاح شود و در ادامه اجرای طرح تحول نظام سلامت نیاز است تا توجه ویژه ای به حوزه بهداشت شود.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی موفقیت کشورهای جهان در حوزه سلامت را گذر از مسیر نظام ارجاع، سطح بندی و پزشک خانواده دانست و گفت: اصل و اساس و زیر ساخت ها در این کشور ها به صورت صحیح تحقق یافته و آنها به طور شتاب زده عمل نکرده اند اما در کشور در سال 84، طرح پزشک خانواده روستایی بدون فراهم آوردن زیر ساخت ها و توجه به راهنماهای بالینی به طور شتاب زده اجرا شد.

دکتر خضری از بیمه ها به عنوان پاشنه آشیل طرح تحول نظام سلامت یاد کرد و گفت: 70 درصد بودجه حوزه سلامت در دست بیمه ها است و در سیاست های کلی سلامت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری نیز در خصوص بیمه ها بندهایی وجود دارد

نظر شما