حافظی در جلسه شورا مطرح کرد:

فروش ۸۰ هزار متر از تپه های عباس آباد با وجود مصوبه منع خرید و فروش

۱۳۹۴/۰۸/۱۲ - ۱۰:۲۵:۴۴
کد خبر: ۳۳۶۰۵۵
فروش ۸۰ هزار متر از تپه های عباس آباد با وجود مصوبه منع خرید و فروش
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به اینکه مصادیق متعددی از تخلف سازمان ها و شرکت‌های شهرداری تهران وجود دارد، اعلام کرد: شورای عالی معماری و شهرسازی در سال 84 مصوبه ای داشته که به استناد این مصوبه هرگونه خرید و فروش، واگذاری، تملک و تصرف در اراضی عباس آباد ممنوع است. اما فروش 80 هزار و 25 متر از اراضی ممنوعه عباس آباد در سال 90 ثبت شده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، رحمت اله حافظی در جلسه ارائه گزارش حسابرس شورا از عملکرد مالی شرکت نوسازی عباس آباد، با اشاره به بند چهار این گزارش ، گفت: شورای عالی معماری و شهرسازی در سال 84 مصوبه ای داشته که به استناد این مصوبه هرگونه خرید و فروش، واگذاری، تملک و تصرف در اراضی عباس آباد ممنوع است.

وی با بیان اینکه این مصوبه در سال 85 ابلاغ شده است، تصریح کرد: بر اساس گزارش حسابرس شورا در سال 90 حدود 80 هزار متر از این املاک به صورت غیرقانونی فروخته شده است. این اقدام قابل قبول نیست، چگونه می توانیم این مساله را بپذیریم.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، با تاکید بر اینکه مصادیقی متعددی در خصوص عملکرد نامناسب شرکت ها و سازمان های شهرداری تهران وجود دارد، افزود: شهرداری با این تخلفات و بی توجهی به مصوبات بالادست، از شورا می خواهد تا برای بازپس گرفتن اراضی عباس آباد به شهرداری کمک کنیم.

حافظی گفت: شهرداری تهران مکلف است نسبت به این تخلف و سایر تخلفات مندرج در گزارش حسابرس پاسخگو باشد.

نظر شما