استاندار قم:

ریزگردهای دشت های قم تهدیدی برای تهران هستند

۱۳۹۴/۰۸/۱۲ - ۱۱:۱۴:۵۸
کد خبر: ۳۳۶۱۰۷
ریزگردهای دشت های قم تهدیدی برای تهران هستند
استاندار قم با بیان اینکه 176 هزار هکتار از مساحت قم بیابانی است گفت: ریزگردهای دشت های قم تهدیدی برای تهران و سایر شهرهای مجاور قم هستند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا؛ سید مهدی صادقی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان که با حضور معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست کشور در سالن امام رضا (ع) برگزار شد طی سخنانی بر ضرورت اجرای تدابیر لازم در راستای حفظ آب، هوا و خاک به عنوان سه عنصر اصلی حیات تاکید کرد.

استاندار قم با بیان اینکه همگرایی و همفکری بین همه دستگاه های مرتبط با محیط زیست می‌تواند ما را به اهدافمان برساند افزود: مدیران دستگاه ها بایستی به هماهنگی در اقدامات توجه کافی داشته باشند.

صادقی حفظ منابع آب را به عنوان اولویت مهم در محیط زیست و بقای بشر مورد توجه قرار داد و افزود: موضوع آب در قم مورد توجه همه مسئولین است و این به دلیل جایگاه ویژه این استان در کشور است.

وی با بیان اینکه مشکل آب استان باید به طور کامل حل شود خاطرنشان کرد: تا کنون تلاش‌های فراوانی صورت گرفته و پروژه‌های بزرگی در این راستا انجام شده است که نتایج خوبی در بر داشته، اما هنوز به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم.

نماینده عالی دولت در استان اصلاح الگوی مصرف آب در بحث کشاورزی و شرب را مورد تاکید قرار داد و افزود: باید برای مصرف آب چه در زمینه کشاورزی و چه در زمینه مصارف خانگی از روش‌های نوین استفاده شود.

صادقی با اشاره به افزایش حجم بیابان در سطح کشور و استان افزود: از مجموع یک میلیون و 220 هزار هکتار مساحت استان قم 176 هزار هکتار آن بیابانی است که این بیابان‌ها آماده تولید ریزگرد هستند.

استاندار قم، دشت مسیله، منطقه حسین آباد و دشت‌های پیرامون استان را از جمله کانون‌های تولید ریزگرد عنوان و خاطرنشان کرد: وضعیت ناپایدار این بخش ها شهرهای اطراف از جمله تهران را نیز تهدید می‌کند.

وی با ارائه آماری از چاه‌های غیر مجاز استان تصریح کرد: تعداد چاه‌های غیرمجاز و فاقد پروانه استان 3300 حلقه هستند که تا کنون بسیاری از آنها را مسدود کردیم، چرا که ضررهای فراوانی به آب‌های زیرزمینی می‌زنند.

صادقی با بیان اینکه بحث محیط زیست یک بحث ملی و تاثیرگذار در سرنوشت کشور است خاطرنشان کرد: نهادینه کردن اصلاح الگوی مصرف نیاز به یک فرهنگ سازی مستمر، دقیق و بلند مدت دارد که آموزش این مسائل به مردم قطعا تاثیرگذار خواهد بود.

نماینده عالی دولت در استان توسعه پایدار را شرط بقای جوامع در بلند مدت عنوان و اضافه کرد: باید با رعایت اصول زیست محیطی برنامه‌های توسعه صنعت استان را نیز پیش ببریم و این گونه نباشد که توجه به یک بخش سبب شود از سایر بخش‌ها غافل شویم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز