در دیدار معاون فرهنگی وزارت‌ورزش‌وجوانان و مدیرکل‌اموررفاهی وزارت‌خارجه مطرح شد؛

ظرفیت‌های ورزش می‌تواند در توسعه دیپلماسی مورد استفاده قرار گیرد

۱۳۹۴/۰۸/۱۲ - ۱۳:۱۵:۳۶
کد خبر: ۳۳۶۲۰۹
ظرفیت‌های ورزش می‌تواند در توسعه دیپلماسی مورد استفاده قرار گیرد
صبح امروز سه شنبه 12 آبان ماه ، نشستی در دفتر معاون فرهنگی ، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان انجام شد و رویکردی نوین را در ظرفیت های ورزش تحت عنوان "توسعه دیپلماسی با بهره گیری از ظرفیت های ورزش" مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار گروه وزارت ورزش خبرگزاری برنا، سید عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی ، آموزش و پژوهش در دیدار با محمدجواد زمانیان مدیر کل امور رفاهی وزارت امور خارجه و نماینده پیگیری تفاهم نامه دیپلماسی ورزش بر پتانسیل و ظرفیت های ورزش در راستای توسعه دیپلماسی با کشورهای صاحب عنوان تاکید کرد.

احمدی با بیان این مطلب که با یک فرایند مشخص و با ساز و کاری معین سفرای ایران در کشورهایی که میزبان مسابقات رسمی یا بین المللی هستند و یا محل استقرار فدراسیونهای جهانی، می توانند زمینه ساز معرفی هر چه بیشتر و بهتر فرهنگ ، تمدن و هویت ایرانی اسلامی به دنیا را از طریق فرصت سازی برای حضور فعال رایزنان فرهنگی در حوزه ورزش ایجاد کنند گفت : یکی از ظرفیت های بزرگ این موضوع ، تعداد اعزام های برون مرزی رشته های ورزشی و فدراسیونهای کشور و میزبانی مسابقات بین المللی است.

احمدی آمادگی کامل وزارت خانه را برای کمک به توسعه دیپلماسی از طریق ورزش اعلام کرد.

محمد جواد زمانیان نماینده وزارت امور خارجه با اظهارخرسندی از این رویکرد وزارت ورزش و جوانان ، آمادگی وزارت امور خارجه را برای ادامه همکاری های فی مابین اعلام نمود.

شایان ذکر است طبق پیشنهاد دکتر احمدی معاون فرهنگی ، آموزش  و پژوهش مقرر شد کارگروهی تخصصی تشکیل گردد تا ساز و کار مناسب را برای اجرایی کردن طرح و عقد تفاهم نامه همکاری بین دو وزارتخانه ارائه نمایند.

گفتنی است در این نشست آقایان امینی مدیر کل دفتر امور فرهنگی ، قاسمی معاون دفتر امور فرهنگی و خانم کعبی زاده مشاور ورزشی معاونت نیز حضور داشتند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز