رئیس اداره سلامت بهداشت دهان و دندان وزارت بهداشت خبر داد:

اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان برای ٧ میلیون دانش آموز

۱۳۹۴/۰۸/۱۳ - ۰۸:۳۷:۲۸
کد خبر: ۳۳۶۳۵۵
اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان برای ٧ میلیون دانش آموز
رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این که بیش از 90 درصد دانش آموزان ابتدایی کشور درگیر بیماریهای دهان و دندان هستند، از اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان برای بیش از هفت میلیون دانش آموز خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا،  حمید صمدزاده دیروز ( سه شنبه ) در مراسم آغاز طرح ارتقای سلامت بهداشت دهان و دندان در یکی از مدارس سبزوار افزود: هم اکنون پوسیدگی دندان در دانش آموزان ابتدایی 9.2 درصد است که در طول شش سال اجرای این طرح قرار است این رقم به یک درصد کاهش یابد.

وی اظهار کرد: سلامت دهان و دندان نقش مهمی در کیفیت زندگی افراد جامعه بویژه کودکان دارد و این در حالی است که به دلیل عدم توجه کافی به این مقوله شاهد افزایش میزان پوسیدگی دندان در کشور هستیم.

وی با اشاره به هزینه های زیاد خدمات دندانپزشکی گفت: هم اکنون پرداختی مردم بابت هزینه های خدمات دندانپزشکی 45 درصد است که رقم زیادی است و قصد داریم با همکاری بیمه ها هزینه های مزبور را کاهش دهیم.

وی همچنین با تاکید بر برنامه های آموزش و پیشگیری افزود: استفاده از روش های پیشگیری می تواند از هزینه های گزاف خدمات درمانی دندانپزشکی و عواقب از دست دادن دندانها جلوگیری کند.

رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در باره طرح ارتقای سلامت دهان و دندان دانش آموزان گفت: این طرح با همکاری وزارت بهداشت و آموزش و پرورش و با هدف پیشگیری و کاهش میزان پوسیدگی دندان از ابتدای سال جاری در حال اجراست.

وی افزود: این طرح شامل چند مرحله آموزش، معاینه، تعیین نیازهای درمانی و ارائه خدمات پیشگیری و درمانی می باشد.

وی اظهار کرد: در این طرح هفت میلیون و 700 دانش آموز در 60 هزار مدرسه شهری و روستایی کشور زیرپوشش خدمات طرح ارتقای بهداشت سلامت دهان و دندان قرار می گیرند.

رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت گفت: برای نخسین بار در کشور طرح تهیه شناسنامه الکترونیک دهان و دندان ویژه گروه های هدف دانش آموزی 6 تا 12 سال اجرائی خواهد شد.

دکتر صمدزاده از اجرای طرح تهیه شناسنامه الکترونیک دهان و دندان برای نخستین بار در کشور خبر داد و افزود:  مهمترین حسن اجرای این کار برنامه ریزی مطلوب برای ارائه خدمات درمانی  و خارج شدن فرم های کاغذی است که مدارس همیشه برای انتقال اطلاعات با مشکل مواجه می شدند.

رئیس اداره سلامت و دهان  وزارت بهداشت ابراز امیدواری کرد: دانشگاه هایی که در اجرای این برنامه پیشرفت داشته باشند وزارت بهداشت درخصوص اعتبارات و امکانات به آنها کمک خواهد کرد.

 میر موسوی معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت سبزوار نیز به اجرای طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت و درمان از سال گذشته اشاره کرد و گفت: بسته های مختلفی از جمله خدمات دهان و دندان در این  طرح گنجانده شده که پنح سطح خدمات ویزیت، آموزش بهداشت، جرم گیری، پوسیدگی و ترمیم را برای گروه هدف 6 تا 14 سال و مادارن باردار و شیرده در مناطق محروم در نظر گرفته است.

میرموسوی افزود: هدف از اجرای این طرح نهادینه کردن امر پیشگیری از پوسیدگی دندان در سطح جامعه است .

وی اظهار کرد: خدمات دندانپزشکی در قبل از اجرای برنامه طرح تحول زیر پوشش خدمات بیمه ای نبود که با حل این مشکل میزان دسترسی مردم از خدمات دندانپزشکی افزایش پیدا خواهد کرد.

نظر شما