معاون درمان وزارت بهداشت :

برنامه مدیریت درمان سکته بزودی در کشور اجرا می شود

۱۳۹۴/۰۸/۱۴ - ۱۴:۳۹:۲۵
کد خبر: ۳۳۶۸۵۳
معاون درمان وزارت بهداشت با بیان این که برنامه مدیریت درمان سکته های قلبی و مغزی به زودی در سراسر کشور اجرایی خواهد شد، از انتخاب بیمارستان علی ابن ابیطالب زاهدان به عنوان بیمارستان مجری این طرح در زاهدان خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، محمد آقاجانی معاون درمان وزیر بهداشت  درمان و آموزش پزشکی در جلسه روسای بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان این مطلب گفت : مراحل اولیه مدیریت درمان سکته حاد قلبی آغاز شده است و با توجه به بازدید های انجام شده پیشنهاد می شود بیمارستان علی ابن ابیطالب زاهدان به عنوان بیمارستان مجری این طرح در زاهدان انتخاب شود .

وی همچنین با اشاره به اینکه در آخرین نظر سنجی صورت گرفته  توسط خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در تابستان امسال ، بیش از 81 درصد مردم از خدمات بیمارستان های وزارت بهداشت رضایت داشته اند، تصریح کرد: مهمترین برنامه امسال وزارت بهداشت، حفظ دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت است که در راستای آن و ادامه اجرای بسته های هفت گانه در حوزه درمان ، ارتقاء هتلینگ را به شدت پیگیری می کنیم .

وی با بیان اینکه باید تلاش شود تا پایان سال 1394 برنامه بازسازی فضاهای اقامتی بیمارستان ها به پایان برسد،تاکید کرد : پس از فضاهای اقامتی ، تغییرات ساختاری در اتاق های عمل و تاسیسات بیمارستان ها در دستور کار است.

وی همچنین با اشاره به اینکه در خصوص پروژه های پنج گانه اقدامات مناسبی در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان انجام شده است  گفت: کار ساخت 4 کلینیک تخصصی و فوق تخصصی، 5 اورژانس بیمارستانی ،5 بلوک زایمانی ، 3 بخش بیماران سرطانی و بخش های ویژه در بیمارستان های تحت پوشش این دانشگاه آغاز شده است و امیدواریم با بهره برداری به موقع از آنها و ارتقاء خدمات دهی به مردم عزیز استان موجب رضایتمندی بیش از پیش آنان شود. 

معاون درمان وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در خصوص کمبود تجهیزات پزشکی بیمارستانی نیز گفت: برای خرید 16 هزار قلم تجهیزات پزشکی سرمایه ای برنامه ریزی شده و به مرور در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی قرار می گیرد .

وی در پایان افزود: باید خداوند را شکر گذار باشیم که به این درجه از توسعه در نظام سلامت در کشور و استان سیستان و بلوچستان رسیده ایم.

گفتنی است : در این جلسه، روسای بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به بیان اقدامات انجام شده در خصوص بسته هتلینگ و زیبا سازی فضای بیمارستانی پرداختند و پیشنهاداتی در جهت اجرای کامل طرح تحول نظام سلامت در حوزه درمان ارائه دادند.

نظر شما