معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم:

آرامش کنونی دانشگاه‌ها ناشی از بلوغ و عقلانیت سیاسی است

۱۳۹۴/۰۸/۱۵ - ۰۹:۳۳:۲۴
کد خبر: ۳۳۶۹۳۸
آرامش کنونی دانشگاه‌ها ناشی از بلوغ و عقلانیت سیاسی است
سیدضیا هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در حاشیه مراسم افتتاحیه چهارمین کنفرانس ملی مصالح و سازه‌های نوین در دانشگاه یاسوج گفت: آرامش کنونی دانشگاه ها به دلیل بلوغ و عقلانیت سیاسی است که اکنون در جامعه روند رشد آن را می‌بینیم.
به گزارش گروه خبرخبرگزاری برنا،  هاشمی در خصوص برنامه‌های تدارک دیده شده برای روز ۱۶ آذر امسال نیز گفت: در مورد ۱۶ آذر و در طول یک ماه مانده به این روز، تشکل‌های استادان و دانشجویان برنامه‌های مختلفی را تنظیم کرده‌اند وما نیز مکرر اعلام می‌کنیم و به جهت سیاست کلی که داریم معتقدیم دانشگاه باید پویا و پرنشاط باشد.
وی افزود: سیاست دانشگاه و توصیه ما به همه این است که به روشی قانون‌مند حداکثر زمینه‌های مشارکت را در برنامه‌های دانشگاه فراهم کنند و معتقدیم به غیر از موانع قانونی هیچ مانع دیگری نباید سد راه برگزاری برنامه‌ها در دانشگاه‌ باشد.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در ادامه گفت: به جز افرادی که به طور رسمی منع آن‌ها در دانشگاه اعلام می‌شود بقیه افراد نباید منعی برای حضور در دانشگاه‌ها و اظهار نظر در دانشگاه داشته باشند.
هاشمی با بیان اینکه تشکل‌های متنوع و متعددی در دانشگاه‌ها وجود دارد که در قالب اتحادیه‌ها فعالیت می‌کنند.اظهار داشت: جمعیت دانشجویی ما ظرفیت این را دارند که در قالب تشکل‌ها فعالیت‌های خود را انجام دهند و دانشجویانی که علاقمند به تشکیل تشکل‌های جدیدی هستند در چارچوب قانون چنین حقی را دارند.
وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های ما کرسی‌های آزاداندیشی است، گفت: نظام ما مدافع پویایی و بالندگی دانشگاه است و از نظر ما دانشگاه، نهادی زنده و پویا است ،البته دانشگاه ها نیزباید پویش و فعالیت بیشتری داشته و در یک فرایند آرام و منطقی و قانون‌مند حرکت کنند .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز