قائم مقام وزیر بهداشت:

تهران علاوه بر کمبود تخت بیمارستانی،با کمبود تخت های عمومی و خاص مواجه است

۱۳۹۴/۰۸/۱۵ - ۱۲:۲۸:۴۴
کد خبر: ۳۳۷۰۰۸
تهران علاوه بر کمبود تخت بیمارستانی،با کمبود تخت های عمومی و خاص مواجه است
حریرچی گفت: تهران، مانند سایر مناطق کشور علاوه بر کمبود تخت بیمارستانی با مشکل توزیع تخت، کمبود تخت‌های عمومی و خاص مواجه است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، ایرج حریرچی، قائم مقام وزیر بهداشت روز گذشته در حاشیه بازدید از بیمارستان خیریه غیاثی،  گفت: بیمارستان خیریه غیاثی از دیر باز خدمات قابل توجهی به مردم جنوب شهر تهران  ارائه کرده است.

وی با بیان این که توسعه چند ساله اخیر این بیمارستان چشم گیر و قابل توجه است ، اظهار داشت: به نمایندگی از وزارت بهداشت از خدمات این بیمارستان و سرمایه گذاری قابل توجه اخیر در آن تشکر می کنم.

قائم مقام وزیر بهداشت که در بازدید از بیمارستان خیریه غیاثی واقع در یافت آباد تهران در جریان اقدامات عمرانی بهره برداری شده و هم چنین در دست اجرای این بیمارستان قرار گرفته بود افزود: در کلان شهر تهران مشابه سایر مناطق کشور،  علاوه بر مشکل کمبود کلی تخت بیمارستانی با سه مشکل عمده دیگر نیز در ارائه خدمات بستری مواجه هستیم.

 حریرچی در توضیح بیشتر گفت: مشکل اول توزیع نامناسب تختهای بیمارستانی و محرومیت مناطق فقیرنشین و شهرهای اقماری از خدمات مناسب سطح دو و سه و تراکم شدید ارائه این خدمات در مناطق مرکزی و شمالی شهر است.

معاون کل وزارت بهداشت در ادامه با بیان این که مشکل دوم مربوط به کمبود تختهای بیمارستانی عمومی یا جنرال در سطح شهر تهران است، افزود: به عبارت دیگر عمده امکانات سطح دو و سه  شهر تهران در حال ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی هستند و در واقع مشکلات بیماران ارجاعی پیچیده از کل کشور را رفع می کنند، اما در مقابل به عنوان مثال یک بیمار مبتلا به آسم یا بیماری مزمن تنفسی و یا دیابت معمولی با ضرورت بستری در بیمارستان،ممکن است نتواند بستری شود و یا برای مدتی در صف انتظار بستری باقی بماند.

وی مشکل سوم را مربوط به کمبود تختهای بیمارستانی خاص مثل تختهای مربوط به بیماران روانپزشکی، سوختگی، سکته مغزی، توانبخشی، طب تسکینی و بیماران در مراحل انتهایی زندگی دانست و از مشکلات مربوط به این بیماران در سطح شهر تهران ابراز نگرانی کرد.

قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت گفت: کم توجهی و سرمایه گذاری اندک در کل حوزه بهداشت و درمان در چند دهه اخیر به طور عام و کم توجهی به شهر تهران و مناطق اطراف آن و اشکال در سیاست گذاری مربوط به نوع توزیع و توسعه تختهای بیمارستانی در این کلان شهر به طور خاص دو علت اصلی بروز این مشکلات هستند

وی افزود: وزارت بهداشت با دیدگاه مردم محور و مشتری مدار خود اقدام به تغییر قابل توجه در سیاستهای توزیعی و تامینی خدمات سطح دو و سه درمانی نموده است و خیرین و بخش عمومی غیر دولتی هم در این زمینه می توانند به  وزارت بهداشت و دانشگاههای علوم پزشکی مستقر در تهران در حل این مشکل کمک کنند.

 حریرچی در پایان وجود بیمارستان خیریه را مصداق خوبی برای رفع قسمتی از این مشکلات عنوان کرد و گفت: این بیمارستان با توجه به این که  در منطقه مورد نیاز خدمات درمانی در سطح شهر مستقر است، عمدتا خدمات سطح دو و سه پایه را ارائه می کند و هم می تواند بخشی از خدمات خاص مذکور را ارائه کند.

نظر شما
نظرات
کشاورز
|
-
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
0
0
همش به فکر تهران هستید اصلا اسمی از سایر شهر ها نیست انگار بقیه حق زندگی ندارند آنفدر تهران تهران مکنید ساکنین شهرهای دیگه بخصوص شهرهای کوچک دچار افسردگی شدهاند
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز