معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان مطرح کرد:

۵۰ دانشجوی سلامت دانشگاه دریانوردی در صف داوطلبین ارائه خدمات سلامت به مردم چابهار

۱۳۹۴/۰۸/۱۶ - ۱۳:۱۴:۳۸
کد خبر: ۳۳۷۲۹۱
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: براساس تفاهم نامه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ودانشگاه دریانوردی چابهار در سال 93 در زمینه جذب داوطلب دانشجوی سلامت ،50 نفر از دانشجویان این مرکز به مردم چابهار خدمات سلامت ارائه می دهند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سید مهدی طباطبایی  درنشست هماهنگی با معاون دانشجویی دانشگاه دریانوردی چابهار ضمن تقدیر از ریاست و معاونین دانشگاه از اقدام این مرکز علمی در زمینه تربیت داوطلبان دانشجوی سلامت به عنوان یک حرکت بزرگ و بی نظیر در کشور یاد کرد.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر 650 نفر داوطلب سلامت در شهرستان چابهار در برنامه سلامت با تیم های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همکاری می کنند که با پیوستن داوطلبان دانشجوی سلامت این روند تکمیل خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تصریح کرد: در بسیاری از موقعیت های بحرانی بهداشتی مانند عملیات ،واکسیناسیون ،مالاریا ،تغذیه، التور،خدمات مادران باردار  و غیره ، داوطلبان سلامت نقش شگرفی در آموزش مردم و پیشگیری از بیماری ها ایفا می کنند.

وی افزود: داوطلبان سلامت با آشنایی با علایم بیماری ها، نقش بیماریاب را نیز در جامعه به عهده دارند و با تشخیص زودرس بیماری ها در اطرافیان از پیشرفت بیماری و تحمیل شدن هزینه های احتمالی به خانواده ها پیشگیری می کنند.

 طباطبایی افزود: مهمترین عامل کنترل و پیشگیری اینگونه بیماری ها، تغییر شیوه زندگی است و مهمترین فعالیت داوطلبان سلامت در اینگونه مواقع نیز اصلاح شیوه زندگی مردم است که  به جرات می توان گفت سلامت جامعه در دستان پرعاطفه داوطلبان سلامت قرار دارد.

وی  از چابهار به عنوان یک منطقه حساس و استراتژیک در منطقه نام برد و افزود: با توجه به توریستی بودن و وجود بندر آزاد ،چابهار نقش مهمی را در شاخص های سلامت استان وکشور داردکه لازم است با این شرایط خاص ،داوطلبان سلامت با دانشگاه علوم پزشکی مشارکت فعال وجدی داشته باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز