رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم خبر داد؛

طلب ۱۰۵میلیارد تومانی دانشگاه علوم پزشکی قم از سازمان های بیمه گر

۱۳۹۴/۰۸/۱۶ - ۱۴:۵۶:۲۶
کد خبر: ۳۳۷۳۵۲
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به طلب های میلیاردی این دانشگاه از سازمان های بیمه گر گفت: دانشگاه علوم پزشکی قم بالغ بر 105 میلیارد تومان از سازمان های بیمه گر طلب دارد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، ابوالفضل ایرانیخواه  با بیان اینکه از خردادماه دانشگاه علوم پزشکی قم پرداختی را به پرسنل مراکز درمانی  خود نداشته است، گفت: بیمارستانها تمامی مدارک لازم را تا مردادماه به بیمه ها ارسال نموده اند ولی متاسفانه ار ابتدای سال تاکنون شاهد پرداختی از سوی بیمه ها نبوده ایم البته بیمه سلامت 20درصد از مطالبات فروردین سال جاری را پرداخت نموده است.

دکتر ایرانی خواه میزان بدهی بیمه سلامت را 4میلیارد و 900 میلیون تومان، بیمه تامین اجتماعی 4میلیارد و 800 میلیون تومان، نیروهای مسلح 499میلیون تومان و بیمه کمیته امداد 450 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: ادامه این روند می تواند آسیبهای جدی را به طرح عظیم تحول نظام سلامت وارد  کند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود خاطر نشان کرد: نمی دانم چه ایده ای در پس اقدامات شرکت های بیمه گروجود دارد ولی از رئیس جمهور محترم عاجزانه استدعا دارم  مانند همیشه با اخذ تدابیر لازم این مشکل را بر طرف نمایند، حیف است طرحی را که مصداق عملی مدیریت جهادی است و به صورت بی سابقه ای مورد حمایت رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید قرار گرفته است این گونه مورد بی مهری قرار گیرد.

وی ضمن اشاره به برکات طرح تحول نظام سلامت گفت: یکی از برکات طرح تحول نظام سلامت کاهش هزینه های کمر شکن درمانی که از جیب مردم پرداخت می شد که این امر باعث خوشحالی مردم عزیز کشورمان شد.

دکتر ایرانی خواه ادامه داد: با پیش بینی ها و برنامه ریزی های دقیق و حساب شده ای که انجام شد طرح تحول در سراسر کشور اجرا شد و از دیگر برکات این طرح تشویق پزشکان جهت حضور دائمی در بیمارستان های دولتی بود که این امر در کشور بی سابقه بوده است به نحوی که در بیمارستان های استان تمامی تخصصها به صورت شبانه روزی حضور دارند.

وی خاطر نشان کرد: انتظار می رفت دیگر ارگانهایی که در کنار وزارت بهداشت متولی اجرای این طرح عظیم بودند در خصوص تامین منابع مالی آن همکاری لازم را داشته باشند ولی متاسفانه تداوم  نداشتن همکاری آنها روند ک طرح دچار خلل و مشکل کرده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم یادآور شد: بنده خالصانه کمال تشکر و قدردانی را از کادر درمانی و سایر کارکنان بیمارستانهای تابعه  دارم که با توجه به پرداخت  نشدن حق الزحمه خود که گاه زندگی این عزیزان را دچار مشکلات اساسی نموده است و نگذاشته اند خدشه ای به پیکره نظام سلامت استان وارد شود .

دکتر ایرانی خواه در پایان گفت: طرح تحول نظام سلامت آبروی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و باید با همکاری یکدیگر نگذاریم این طرح بزرگ ابتر بماند

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز