هوای۴ شهراستان اصفهان ناسالم شد

۱۳۹۴/۰۸/۱۷ - ۰۸:۵۷:۳۳
کد خبر: ۳۳۷۵۰۴
هوای۴ شهراستان اصفهان ناسالم شد
هوای چهار شهر دراستان اصفهان صبح امروز ؛ برای گروه های حساس ناسالم است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، کارشناس آزمایشگاه هوا اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: براساس سنجش کیفیت هوا در ایستگاههای مراقبت دائم برحسب شاخص آلودگی، هوای شهر اصفهان تا ساعت هفت صبح امروز ناسالم برای گروههای حساس ثبت شده است.

 مزارع  افزود: میانگین شاخص سنجش کیفی هوا در کلانشهر اصفهان110( A Q I ) و افزایش غلظت آلاینده های هوا به سبب پایداری و سکون هوا در شهر اصفهان است.

وی همچنین شهرستانهای خمینی شهر ، کاشان ومبارکه را هم در شرایط ناسالم برای گروههای حساس دانست و گفت: به بیماران قلبی ، ریوی ، سالمندان ، کودکان و زنان باردار توصیه کرد از تردد غیرضروری خودداری کنند.

شاخص سنجش کیفی هوا در شرایط سالم 50 تا 100 ، ناسالم برای گروه های حساس 101 تا 150 و ناسالم برای همه افراد 151 تا 200 است.

شاخص کیفی هوا (A Q I )یا شاخص آلودگی هوا (P S I )معیاریست که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا ازجمله منوکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن دار ،ازون و ذرات معلق ( ذرات کوچکتر از 10 میکرو متر و ذرات کوچکتر از دو ونیم میکرو متر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است را تبدیل به یک عدد بدون واحد کرده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز