برنامه کاهش آلودگی صوتی در پایتخت

۱۳۹۴/۰۸/۱۷ - ۱۵:۱۰:۳۵
کد خبر: ۳۳۷۶۸۹
برنامه کاهش آلودگی صوتی در پایتخت
اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جلسه امروز شورا ، برنامه عملیاتی کاهش آلودگی صوتی در پایتخت را تصویب کردند.
به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، دومین دستور جلسه امروز شورای شهر تهران به بررسی لایحه برنامه عملیاتی کاهش آلودگی صوتی در شهر تهران اختصاص داشت، که رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری در تشریح لایحه، گفت: این لایحه پس از بررسی، بازنگری و اعمال نظرهای تمامی کمیسیون ها برای تصویب آماده و به صحن شورای شهر تهران ارائه شده است.

رحمت الله حافظی با بیان اینکه این برنامه دارای دو فصل است، تصریح کرد: نخستین بخش این طرح به اقدامات اجرایی که مدیریت شهری باید انجام دهد، می پردازد که از جمله این اقدامات تشکیل کمیته آلودگی هوای شهر تهران است.

حافظی دیگر بخش برنامه را پیشنهادهای مدیریت شهری به هیات دولت با هدف کاهش آلودگی های صوتی شهر دانست و گفت: از جمله این موضوعات می توان به پیشنهاد «اضافه کردن پهنه حساس» به جدول «حد مجاز صدا در هوای آزاد» برای مراکز درمانی و آموزشی اشاره کرد.

وی تصریح کرد: در قالب این پیشنهاد حدمجاز صدا برای این پهنه در روز 50 دسی بل و برای شب هنگام به میزان 40 دسی بل با حریمی به شعاع 100 متری این مراکز ، تعیین شده است.

رئیس کمیسیون سلامت شورا دیگر پیشنهاد را در خصوص آزمون های وسایل نقلیه موتوری برای شناسایی حدود مجاز صدا دانست و گفت: در این مصوبه به شورای عالی حفاظت محیط زیست پیشنهاد شده است که با اصلاح قوانین مرتبط ، حدود صدای مجاز برای همه وسایل نقلیه را در سه نوع آزمون صدای عبوری، صدای اگزوز و صدای وسایل هشدار دهنده برابر استانداردهای روز جهان تعیین کند.

حافظی افزود: در قالب این مصوبه پیشنهاد شده است که برای گروه خودرو های "O" که شامل لودر، کمپرسی، تراکتور، غلتک آسفالت، بونکر سیمان و جرثقیل است مقادیر مجاز صدا در حال تردد در جاده تعیین شود.

همچنین مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به پایدار بودن نقشه های تهیه شده برای آلودگی های صوتی ، گفت: معمولا به همین دلیل در نقاط مختلف جهان هر چند سال یک‌بار این نقشه ها تهیه می شود.

وحید حسینی افزود: پیشنهاد می شود که مدتی بیش از 6 ماه برای تهیه این‌گونه نقشه ها تعیین شود. 

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران همچنین در خصوص آلودگی هوای شهر تهران اعلام کرد: میانگین آلودگی هوای شهر تهران در روز گذشته 146 PPM اندازه گیری شد که این میزان مرز هوای ناسالم برای همه افراد جامعه است این در حالی است که مدت زمان رسیدن هوای شهر از سالم پس از باران چند روز قبل، به این میزان تنها در حدود 40 ساعت بود.

حسینی میانگین آلودگی اندازه گیری شده برای امروز شهر تهران را در حدود 114 PPM دانست. 

مهدی چمران رئیس شورا در پایان بررسی این دستور جلسه با اشاره به ضروری بودن پایش آلودگی های صوتی در زمان کنونی برای شهر تهران گفت: بهتر است دوره تهیه این نقشه ها حداکثر سالی یک‌بار تعیین شود.

در پایان بررسی و اعمال نظرها اصلاحی، این دستور جلسه با رای اعضای شورای شهر تهران به تصویب رسید

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز