مدیر امور شوراهای وزارت آموزش و پرورش به برنا خبر داد:

بزودی ۱۶ استان مرزی از طریق سازمان‌های مردم نهاد تقویت می‌شوند

۱۳۹۴/۰۸/۲۲ - ۰۹:۳۰:۱۶
کد خبر: ۳۳۷۷۰۴
بزودی ۱۶ استان مرزی از طریق سازمان‌های مردم نهاد تقویت می‌شوند
مدیر امور شوراهای وزارت آموزش و پرورش گفت: برنامه جدیدی در راستای استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در نظر گرفته ایم و قرار است 16 استان مرزی از طریق سمن‌ها و حمایت بعضی سازمان‌های دولتی تقویت شوند.

نورعلی عباسپور، مدیر امور شوراهای وزارت آموزش و پرورش، در خصوص تعامل بین این وزارت خانه با سازمان‌های مردم نهاد، به خبرنگار خبرگزاری برنا، گفت: به طور کلی آمار جمع بندی شده از تعامل وزارت آموزش و پرورش با سازمان‌های مردم نهاد در دست نیست، چرا که هر یک از معاونت‌ها آمار تعامل خودشان را جمع می کنند.

وی ادامه داد: در سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش، از سه گروه نهاد غیردولتی استفاده می شود، حدود 11 و نیم درصد از مدارس از نوع غیرانتفاعی هستند و بخش خصوصی آن را اداره می کند و نزدیک یک میلیون و 200 هزار دانش آموز در کل کشور در این گروه از مدارس تحصیل می کنند، همچنین، 30 درصد از فضاهای آموزشی را خیرین مدرسه ساز، ایجاد کرده اند و در کنار این‌ها مراکز آموزشی غیر دولتی نیز هستند که در زمینه تقویت، پشتیبانی و تکمیل فعالیت‌های آموزش و پرورش اقدام می کنند.

عباسپور بیان کرد: برنامه جدیدی در راستای استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در نظر گرفته ایم و قرار است از پتانسیل این سازمان‌ها در همه زمینه ها اعم از کمی و کیفی برای توسعه بخشی مناطق محروم استفاده کنیم. در واقع هدف از این برنامه ریزی جدید، این بود که موازی کاری‌ها به حداقل برسد تا مسیر خدمات دهی تسهیل شود.

وی افزود: اولویت ما در اجرای این برنامه، استان‌های مرزی به ویژه استان سیستان و بلوچستان است. 16 استان مرزی داریم که قرار است از طریق سمن‌ها و حمایت بعضی سازمان‌های دولتی تقویت شوند، چرا که سازمان‌های مردم نهاد با سرعت بیشتری به مخاطب دسترسی پیدا می کنند و برای خدمات رسانی بهتر و سریعتر از آن ها حمایت می کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز