رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ عنوان کرد:

افزایش ۳۰ درصدی ترافیک در مواقع بارندگی

۱۳۹۴/۰۸/۱۸ - ۱۴:۱۲:۱۹
کد خبر: ۳۳۸۰۳۳
افزایش ۳۰ درصدی ترافیک در مواقع بارندگی
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از افزایش بیش از ۳۰ درصدی حجم ترافیک درون شهری پایتخت در زمان بارندگی ها خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سردار سرتیپ سید تیمور حسینی گفت: افزایش تعداد خودروهای شخصی ، لغزندگی معابر و خیابان ها و کاهش دید رانندگان از علل اصلی بار سنگین ترافیک در روزهای بارانی تهران است.

وی افزود: البته با اضافه کردن بی نظمی ها ، تغییر مسیرهای ناگهانی ، صحبت با تلفن همراه ، توقف های غیرمجاز و رها کردن خودرو هنگام تصادف در وسط خیابان؛ قطعا بار ترافیک سنگین تر  خواهد شد.

سردار حسینی با اشاره به حضور و آمادگی لازم پلیس برای تسهیل و روان سازی ترافیک در معابر درون شهری پایتخت گفت: در مواقع بارندگی بیش از هرچیز رعایت نظم و مقررات راهنمایی و رانندگی و صبر و حوصله شهروندان می تواند در کاهش ترافیک موثر باشد.

وی همچنین افزود: تجمع نکردن مسافران بین شهری در میادین ، معابر و تقاطع های اصلی برای سوار شدن تاکسی می تواند در پیشگیری بار سنگین ترافیک بسیار موثر باشد.  

سردار حسینی تقویت حمل و نقل عمومی، کاهش خودروهای تک سرنشین و استفاده از تاکسی های ون را مهمترین راهکار روان سازی ترافیک در شرایط بارندگی دانست.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به اینکه تاکسی ها در همه جای دنیا به عنوان وسیله لوکس نمی توانند در فرایند جابجایی مسافر به تنهایی گره گشا باشند، گفت: قطعا نقش آنان را نمی توان نادیده گرفت  طوری که وجود تاکسی های ون موثر است اما باید توانمان را به بخش ناوگان اتوبوسرانی و مترو معطوف کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز