فرمانده نیروی انتظامی:

مقابله با سرقت اولویت ناجا است

۱۳۹۴/۰۸/۱۹ - ۱۰:۳۲:۱۹
کد خبر: ۳۳۸۲۴۹
مقابله با سرقت اولویت ناجا است
فرمانده نیروی انتظامی با تأکید بر اینکه مقابله با جرم سرقت یکی از اولویت ها در نیروی انتظامی است، گفت: باید در کنار مبارزه با همراهی مراکز پژوهشی داخل و خارج از ناجا علل وقوع سرقت را ریشه یابی کنیم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سردار "حسین اشتری" در نشست تخصصی روسای ادارات مبارزه با سرقت پلیس آگاهی سراسر کشور گفت: به دلیل اهمیت موضوع سرقت، مایل بودم تا در جمع شما حاضر شوم چرا که یکی از اولویت های ما در نیروی انتظامی برخورد با این جرم است؛ سرقت تأثیر روانی بر افراد و خانواده ها دارد، لذ ا بر کاهش احساس امنیت اثر گذاشته و در ماموریت های ما نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی افزود: نیروی انتظامی قرارگاه مبارزه با سرقت راه اندازی کرد و در این قرارگاه 14 استان هدف که بیشترین سرقت ها در این استانها صورت می گرفت، مشخص شدند. سال گذشته شخصا تمامی گزارشات و جلسات را پیگیری می کردم و امسال نیز تمامی گزارشات توسط بنده رصد می شوند.

فرمانده ناجا تأکید کرد: باید ابتکار داشته باشیم که بتوانیم با این پدیده به بهترین نحو مقابله کنیم ، لذا تحقیقات و پژوهش ها در این بخش باید تقویت شود و در راس اقدامات مبارزه ای قرار گیرد.

سردار اشتری کاهش سرقت را از اولویت های معاونان مبارزه با سرقت سراسر کشور دانست و افزود: هر چند در هیچ کجا نمی توان آمار سرقت را به صفر رساند اما باید به دنبال کاهش این جرم باشیم و علت سرقت ها از جمله سرقت های "خرد" واکاوی شود.

عالی ترین مقام نیروی انتظامی اضافه کرد : براساس تحقیقات انجام شده سرقت های خرد بیشتر توسط معتادان از طریق سرقت لوازم داخل خودرو و برای تأمین هزینه های مواد مخدر صورت می گیرد. لذا انجام کار تحقیقاتی برای به دست آوردن سهم علل در ورود سرقت های خرد در راس اقدامات ما باید قرار بگیرد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه نوع سرقت ها با توجه به استان متفاوت است، افزود: برای آنکه ریشه یابی کرده و سهم دستگاه ها در وقوع این جرم را مشخص کنیم باید به ترتیب بررسی نماییم که در شهرستان، استان و کشور چه مشکلاتی در این حوزه وجود دارد.

وی نقش مشارکتی مردم در مبارزه با سرقت را مهم دانست و بیان داشت: پیشگیری اجتماعی بر اقدامات انتظامی اولویت دارد،لذا برای انجام این هدف مردم باید تحت آموزش قرار گیرند، تا چگونه از خود، خانواده و اموالشان حفاظت کنند.

فرمانده ناجا ادامه داد : فرهنگ استفاده از صندوق امانات باید در کشور نهادینه شود. لذا مردم با نگهداری اموال با ارزش خود در این صندوق ها پلیس را در این مقابله یاری و در آن مشارکت می کنند.

سردار اشتری استفاده از پلیس افتخاری در مبارزه با سرقت را یاد آور شد و تصریح کرد: باید بسته کاملی درست کنیم و براساس آن نقشه راه را مشخص نماییم تا بتوانیم از جرم و زمینه های وقوع سرقت جلوگیری کنیم.

این مقام ارشد انتظامی یاد آور شد : هر چند ریشه یابی علل وقوع جرم امری مهم است اما باید مقابله را هم فراموش نکنیم لذا باید این جرم اولویت بندی شود . سرقت های مهم از جمله سرقت های باندی و توأم با خشونت اولویت مبارزه ما قرار بگیرد ؛ امسال بخش عمده ای از سرقت های مسلحانه کشف شد اما باید در کنار کشف آن تلاش کنیم تا سرقت ها را نیز کاهش دهیم.

وی ادامه داد : همانگونه که گفتم وقوع این جرم احساس امنیت را در جامعه کاهش می دهد؛ خبر وقوع یک سرقت بلافاصله در کل جامعه منتشر شده و تأثیر زیادی بر افکار عمومی می گذارد. لذا مقابله با این جرم اولویت ماست.

سردار اشتری بر تکریم ارباب رجوع و رعایت حقوق شهروندی تأکید کرد و گفت: باید از طریق کشف علمی آمار کشفیات را افزایش دهیم ، لذا مأموران آگاهی پس از دستگیری متهم باید رفتار و برخورد مناسبی با او داشته باشند. چرا که این فرد بعد از دستگیری به مثابه یک اسیر در دست ما می باشد.

وی با اشاره به این که ارتقاء سطح آموزش کارکنان باید سرلوحه کارمان باشد ادامه داد: ماموران مبارزه با سرقت باید از اطلاعات و علوم روز آگاه باشند.

وی همچنین از معاونان مبارزه با سرقت سراسر کشور خواست تا هر چه سریع تر برای شناسایی صاحبان اموال مسروقه و عودت آن به مالکان اقدام کنند.

فرمانده ناجا درپایان از زحمات سردار "محمد رضا مقیمی" رئیس پلیس کشور و همکارانشان قدردانی کرد و افزود: امیدوارم زحمات شما که خالصانه است پاداش معنوی برایتان به دنبال داشته باشد .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز