معاون ساماندهی امور جوانان با حضور در غرفه برنا؛

ایران میزبان نشست جوانان جهان در سال آینده خواهد بود

۱۳۹۴/۰۸/۱۹ - ۱۰:۵۹:۱۰
کد خبر: ۳۳۸۲۶۶
ایران میزبان نشست جوانان جهان در سال آینده خواهد بود
محمدرضا رستمی، معاون وزیر ورزش و جوانان با حضور در غرفه برنا در بیست و یکمبین نمایشگاه مطبوعات از برگزاری اجلاس جوانان تهران خبر داد و گفت:در سال 95 این نشست قرار است، در سطح جوانان و وزرای جوانان تمامی کشورهای جهان برگزار شود.

محمدرضا رستمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری برنا در بیست و یکمبین نمایشگاه مطبوعات از برگزاری اجلاس جوانان تهران خبر داد و گفت: در سال 95 این نشست قرار است، در سطح جوانان و وزرای جوانان تمامی کشورهای جهان برگزار شود.

وی درباره انتخاب پایتخت فرهنگی برای جوانان جهان اسلام گفت: برای انتخاب پایتخت فرهنگی جوانان جهان اسلام که مسؤلیت آن با معاونت جوانان است، اول لازم بود شاخص های طراحی شود که معاونت جوانان این شاخص ها را در سه سطح طراحی کرد.سطح اول که مهم ترین سطح بود و بیشترین امتیاز را داشت، شاخص  مرتبط با موضوعات جوانان است. یعنی مهم این است که کدام شهرها موفق شدن بیشترین سمن ها را تشکیل دهند،کدام یک موفق شدند برنامه های توانمند سازی بیشتری برای این سمن ها برگزار کنند و کدام از این استان ها توانسته اند در بحث ازدواج جونان قدم های مؤثری بردارند و در نهایت کدامیک از این کاندیدا برنامه های مفیدی برای اوقات فراغت جوانان دارند.در سطح دوم که درجه اهمیت کمتری داشت، بحث منطقه ای استان ها  از لحاظ تمدن اسلامی ایرانی و سابقه تاریخی شهر مورد نظر به لحاظ ساختارهای مختلف سیاسی،اجتماعی،اقتصادی و فرهنگی بود.در سطح سوم نیز عواملی چون زیر ساخت های توریستی و گردشگری مورد بررسی قرار گرفت که شامل هتل ها، فرودگاها، مراکز خرید و تفریحی، مراکز طبیعی و مصنوعی تفریحی بود. مجموعه این سری از شاخص ها برای کاندیدا وجود داشت که نهایتا بالاترین امتیاز را شهر همدان بدست آورد. البته تصمیم گیری نهایی در شورای معاونین وزارت ورزش و جوانان باید اتخاذ شود که بعداز بررسی ها نتیجه اعلام می شود .

رستمی درباره برنامه های اوقات فراغت در 6 ماهه نخست امسال گفت:  6ماه اول سال 94 ما شاهد افزایش 2درصدی در این زمینه بودیم که البته قابل اعتنا نیست. مخصوصا اینکه برنامه های اوقات فراغت در نیمه دوم سال افول پیدا می کند. پس می توان گفت همان 33 درصد سال گذشته است.

معاون ساماندهی امور جوانان در بخش دیگری از صحبت هایش درباره تشکیل کمیسیون بین المللی جوانان گفت: مهم ترین نقش و هدف این کمیسیون طراحی و تبیین دیپلماسی جوانان در روابط بین الملل است که بتواند در واقع ابعاد دیپلماسی ایرانی جهانی را فعال کند. یکی از مهم ترین کارهایی که در سال 95 قرار است انجام دهیم، برگزاری اجلاس بین المللی جوانان تهران است که این نشست در نوع خودش اولین است در سطح جهان خواهد بود، قررا است یک دبیرخانه ثابت و دائم داشته باشد و علاوه بر دعوت از جوانان در تمامی کشورها وزرای جوانان آن ها نیز دعوت می شوند تا چهره دقیقی از وضعیت جامعه ایران به این کشورها نشان داده شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز