وزیر بهداشت با حضور در غرفه برنا؛

آمار ایدز بر پایه حدس گفته می‌شود/ نگران شیوع وبا نیستیم

۱۳۹۴/۰۸/۱۹ - ۱۱:۱۳:۴۶
کد خبر: ۳۳۸۲۸۰
آمار ایدز بر پایه حدس گفته می‌شود/ نگران شیوع وبا نیستیم
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور در غرفه خبرگزاری برنا در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات گفت: ما امکان غربالگری در جامعه 80 میلیونی را نداریم و به همین دلیل آمارهای ارائه شده از ایدز بر پایه حدس گفته می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حالی از غرفه خبرگزاری برنا بازدید کرد که در ازدحام خبرنگاران رسانه های متعدد قرار گرفت. سید حسن هاشمی در گفت و گو با خبرنگار برنا درباره آمار مبتلایان به ایدز گفت: در این که 29 هزار نفر مبتلا به بیمار ایدز ثبت شده داریم، تردیدی نیست. اما  آمار بین المللی، تعداد مبتلایان ایدز را چهار برابر نشان می‌دهد. به همین دلیل به خاطر کتمان و تظاهرات بیماران، می توانیم بگوییم بر اساس تعاریف بین المللی این روند در ایران بین 90 تا 100 هزار نفر خواهد بود.

وزیر بهداشت در بخش دیگری از صحبت هایش درباره تجمیع بیمه ها که در دستور کار دولت بوده است، گفت: گزارش هایی از طرف دکتر نوبخت به دست رئیس جمهوری رسیده، باید منتظر باشیم و ببینیم چه اتفاقی می افتد.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص شیوع وبا در مراسم اربعین در عراق عنوان کرد: باید بگویم جای هیچ نگرانی نیست. بر خلاف یک ماه قبل، این بیماری هم در عراق و هم در ایران کنترل شده است. البته زائران باید خودشان رعایت کنند.  بیمارهای واگیردار در چنین اجتماعاتی وجود دارد. زیرا شرایط مناسبی از لحاظ بهداشتی در کشور میزبان وجود ندارد که خود زائران باید مراقبت کنند.

دکتر هاشمی با اشاره به وجود پایگاه های بهداشتی ایران در عراق افزود: باید خاطر نشان کنم؛ در عراق پایگاه های متعددی با همکاری وزارت بهداشت عراق، هلال احمر ایران و بسیج جامعه پزشکی برپا شده است. در ایران هم بیمارستان های مربوطه در حالت آماده باش هستند و تیمی از ایران در عراق هماهنگی های لازم را انجام داده تا زائرانی که با دریافت روادید قانونی به عراق سفر کرده اند، بعد از بازگشت تحت پوشش قرار گیرند.همچنین بالگردهای ایرانی کار آمبولانس هوایی را در مدت زمانی که زائران در عراق حضور دارند علاوه بر اورژانس زمینی انجام خواهند داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز