سفیر فلسطین در تهران:

جامعه بین‌المللی فقط خدمات لفظی انجام می‌دهد

۱۳۹۴/۰۸/۱۹ - ۱۳:۱۴:۰۳
کد خبر: ۳۳۸۳۴۶
صلاح زواوری در همایش روز جهانی مقابله با آثار جنگ بر محیط زیست گفت : جامعه بین‌المللی فرقی بین کسانی که می‌کشند و قربانیان قائل نیست.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، "صلاح زواری" در همایش روز جهانی مقابله با آثار جنگ بر محیط زیست ضمن تشریح شرایط دشوار مردم در سرزمین های اشغالی گفت: تمام مناطق این سرزمین، مردم و اماکن مقدس تحت تجاوز رژیم غاصب صهیونیستی هستند و این رژیم غیریهودیان، کودکان و جوانان را توسط ارتش و شهرک نشینان مورد حمله قرار می دهد.

سفیر فلسطین در تهران با بیان این که 80 هزار نفر از مردم فلسطین در اثر حملات صهیونیست ها زخمی شدند، گفت: 14 درصد از آن ها را کودکان شامل می شوند تعداد زیادی از آنها نیز در اثر حملات جان خود را از دست داده اند
.
وی ادامه داد: 2200 فلسطینی از سوی صهیونیست ها با اسلحه گرم مورد هدف قرار گرفتند، 300 کودک دچار سوختگی شدند و هزاران نفر بر اثر استنشاق گاز اشک آور دچار مصدومیت شدند
.
سفیر فلسطین در تهران با بیان اینکه اسرائیلی ها همچنان در کرانه باختری غیرنظامیان را مورد حمله قرار می دهند، گفت: تعداد زیادی از مردم که برخی از آن ها کمتر از 15 سال دارند دستگیر شده و تحت شکنجه و سواستفاده فیزیکی قرار می گیرند.
وی تاکید کرد که قیام مردم فلسطین، قیام بحقی است که برای دفاع از خود و آزادی سرزمینشان است
.
سفیر فلسطین در تهران گفت: جامعه بین المللی فقط خدمات لفظی انجام می دهد و فرقی بین کسانی که می کشند و قربانیان قائل نیست.
 
صلاح زواری ضمن تاکید بر لزوم اجرایی شدن قطعنامه های سازمان ملل و موافقتنامه اسلو گفت: سال گذشته در غزه دو هزار نفر شهید ، 11 هزار نفر زخمی و نیم میلیون نفر آواره شدند و اسرائیل همچنان به دنبال تحقق آرمان از نیل تا فرات است.
 
وی خاطرنشان کرد: آنها می خواهند ما را به تجاوزات عادت دهند و در حال حمله به اماکن مقدس از جمله مسجد الاقصی هستند و در کشور های اسلامی هم جنگ به راه می اندازند، اما فراموش کردند که نسل ما نسل جدیدی است و جوانان ما سعی خواهند کرد کشور خود را آزاد کنند.
 
سفیر فلسیطین در تهران با بیان این که همانطور که رنج ما از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود، صبر ما هم همینطور است و از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود، گفت: هدف صهیونیست ها این است که ما آزادی فلسطین را فراموش کنیم.
 
همایش یک روزه امروز با حضور معصومه ابتکار رییس سازمان محیط زیست، سفرای فلسطین، ژاپن و دکتر صادق زیبا کلام از دیگر حاضران در این همایش در پارک پردیسان هستند.

وزیر امور خارجه نیز به همراه همسر خود در همایش روز جهانی مقابله با آثار جنگ بر محیط زیست حضور یافت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز