معاون سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد:

فروش بلیت پروازهای اربعین عتبات عالیات از امروز

۱۳۹۴/۰۸/۱۹ - ۱۴:۱۱:۱۰
کد خبر: ۳۳۸۳۷۱
فروش بلیت پروازهای اربعین عتبات عالیات از امروز
معاون سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه فروش بلیت پروازهای اربعین عتبات عالیات از امروز آغاز شده است، گفت: ۵۷۳ پرواز از ۴ تا ۱۸ آذر با نرخ‌های مصوب به مقصد نجف و بغداد انجام می‌شود.
محمد خداکرمی با بیان اینکه فروش بلیت پروازهای عتبات به جز دو شرکت هواپیمایی آسمان و نفت، در 8 شرکت هواپیمایی ایران‌ایر، تابان، زاگرس، کاسپین، کیش ایر، قشم، ماهان و معراج آغاز شده است ، افزود : پیش از این قرار بود بلیت پروازهای نجف و بغداد با نرخ‌های مصوب و به مناسبت ایام اربعین برای بازه زمانی 5 تا 18 آذر باشد اما به دلیل افزایش تقاضا این پروازها از 4 آذر آغاز می‌شود.

وی درباره زمان آغاز فروش بلیت‌های دو شرکت هواپیمایی آسمان و نفت نیز گفت: این دو شرکت هواپیمایی باید با فرودگاه‌های نجف و بغداد هماهنگی‌های لازم را انجام دهند که با تکمیل این فرآیند فروش بلیت این دو شرکت نیز طی روزهای آینده آغاز خواهد شد.

خداکرمی گفت:  دو مورد تخلف در فروش بلیت از سوی متقاضیان گزارش شده است که در سازمان هواپیمایی کشوری رسیدگی می‌شود.

وی با بیان اینکه در مجموع پروازهای عادی و فوق‌العاده به مناسبت اربعین 573 پرواز رفت و برگشت انجام می‌گیرد، گفت: تا کنون مجوز 255 پرواز فوق العاده صادر شده است که 241مجوز پرواز فوق العاده برای نجف و 14 پرواز فوق العاده نیز برای بغداد است.

معاون عملیات هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد: سازمان هواپیمایی کشوری تهمیدات و هماهنگی‌های لازم را با شرکت‌های هواپیمایی برای فروش بلیت‌های پروازی به عتبات عالیات انجام داده است.

سازمان هواپیمایی کشوری از متقاضیان بلیت سفرهای هوایی درخواست کرد از خرید بلیت از سایت‌های اینترنتی متفرقه که به شرکت‌های هواپیمایی تعلق ندارند جدا خودداری کنند.

متقاضیان علاوه بر سایت رسمی شرکت‌های هواپیمایی می‌توانند با مراجعه حضور به دفاتر مجاز فروش بلیت هواپیما برای خرید بلیت عتبات اقدام کنند.

بنابراین گزارش دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی گفت : سقف نرخ پروازها به عراق برای شرکت در مراسم اربعین زیر یک میلیون تومان است. 

مقصود اسدی سامانی درباره  نرخ گذاری پروازها برای شرکت در مراسم اربعین افزود : پروازهای خارجی مشمول قیمت گذاری تکلیفی نیست و وابسته به عرضه و تقاضاست و شرکت های هواپیمایی نرخ های پرواز را بر اساس نوع خدماتی که ارائه می دهد ، تعیین می کند.

وی در ادامه تصریح کرد : به دلیل مشکلاتی که سال گذشته برای زائرین حضرت اباعبداله حسین (ع) پیش آمد امسال با هماهنگی های صورت گرفته پروازها از تهران و سایر شهرستان های با نرخ های معین برای دوره 5 تا 18 آذر عرضه می شود. 

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با بیان اینکه این نرخ ها در ایام اربعین ثابت خواهد بود یادآور شد :  قیمت بلیت «تهران - نجف - تهران» 950 هزار تومان و قیمت بلیت «تهران - بغداد -تهران» 850 هزار تومان است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز