معاون آموزشی وزارت بهداشت از تحول خبر داد؛

استفاده از ظرفیت همه بیمارستان ها برای تربیت کارشناس پرستاری

۱۳۹۴/۰۸/۲۰ - ۱۳:۰۱:۱۹
کد خبر: ۳۳۸۶۲۹
معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت : آیین نامه استفاده از ظرفیت بیمارستانهای دولتی ، غیردولتی و خصوصی در تربیت کارشناسان پرستاری از ابتدای سال تحصیلی 95-96 اجرا یی می شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، محمد باقر لاریجانی با اشاره به کمبود نیروی پرستار در کشور،‌ تامین نیروی انسانی مورد نیاز کشور را از اهداف برنامه های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی برشمرد و گفت:  آیین نامه استفاده از ظرفیت بیمارستانهای دولتی ،غیردولتی و خصوصی در تربیت کارشناسان پرستاری برای بهره برداری  از امکانات گسترده  بیمارستانهای دولتی و خصوصی با مسئولیت دانشکده های پرستاری در دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور و دانشگاه آزاد اسلامی از نیمسال اول سال تحصیلی 96-1395 به اجرا در خواهد آمد.

دکتر لاریجانی با اشاره به نیاز کشور به نیروی پرستار افزود:‌ آموزش دانشجویان کارشناسی پرستاری توسط بیمارستانهای دولتی و غیردولتی/ خصوصی با هماهنگی مرکز سنجش آموزش پزشکی و به صورت دو مرحله ای (نیمه متمرکز) مطابق کلیه ضوابط و استانداردهای آموزشی صورت خواهد پذیرفت.

معاون آموزشی وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: در این طرح به منظور استفاده از ظرفیت بیمارستانهای دانشگاهی تفاهم نامه ای بین بیمارستان و دانشکده های پرستاری همان دانشگاه علوم پزشکی، باهماهنگی معاونین آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی، منعقد می گردد.

وی افزود:همچنین بهره برداری از بیمارستانهای غیردولتی/ خصوصی نیز مشروط به عقد تفاهم نامه بین بیمارستان و دانشکده های پرستاری واحد های دانشگاه آزاد اسلامی، با هماهنگی معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، خواهد بود.

دکتر لاریجانی با بیان اینکه تفاهم نامه بین بیمارستان و دانشکده پرستاری می بایست توسط رییس دانشگاه ذیربط تایید و تنفیذ گردد، اضافه کرد: تامین فضای فیزیکی برای برگزاری دوره براساس استانداردها و ضوابط موجود به عهده بیمارستان بوده و در موارد خاص، طبق تفاهم فی مابین از امکانات فیزیکی دانشکده پرستاری و یا سایر امکانات موجود استفاده خواهد شد.

 وی افزود:‌ تامین نیروی انسانی اعم از اعضای هیات علمی و کارشناسان مورد نیاز مطابق  با استفاده از امکانات بیمارستان و در موارد ضروری از طریق دانشکده انجام خواهد شد و مدرک تحصیلی دانش آموختگان توسط دانشکده پرستاری صادر شده و در آن بیمارستان محل تحصیل قید خواهد گردید.

دکتر لاریجانی با بیان اینکه حداقل زیرساخت های لازم جهت آموزش استاندارد پرستاری به دانشگاههای ذیربط ابلاغ خواهد شد تاکید کرد: نظارت بر برنامه ریزی ها ، اجرا ، پایش و اعتبار بخشی مراکز مجری به عهده دانشکده های پرستاری مسئول می باشد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی مبنای تعیین ظرفیت پذیرش را امکانات بیمارستان و دانشکده برای زیرساخت ها و نیازهای آموزش بیان کرد و گفت: ظرفیت نهایی پذیرش دانشجو به پیشنهاد دانشگاه ذیربط و پس از تایید شورای گسترش دانشگاههای علوم پزشکی تعیین و در دفترچه آزمون سراسری اعلام خواهد شد.

 دکتر لاریجانی گفت: پذیرفته شدگان پس از فراغت از تحصیل متعهد خدمت در بیمارستانهای دولتی و غیردولتی/ خصوصی محل تحصیل یا سایر بیمارستانها با شرایط مشابه خواهند بود.

وی ابراز امیدواری کرد اجرای این طرح بتواند گامی در راستای رفع نیاز کشور و ارتقاء آموزش پرستاری باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز