نگاهی به بیست و یکمین دوره نمایشگاه مطبوعات

حواشی یک ضیافت

۱۳۹۴/۰۸/۲۲ - ۰۶:۰۰:۲۴
کد خبر: ۳۳۸۹۰۶
حواشی یک ضیافت
بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات در حالی به روز پایانی رسیده است که امسال اهالی رسانه فضای آرامی را نسبت به سال های پیش تجربه کردند. کنار کشیدن برخی از رسانه ها پیش از شروع نمایشگاه و حضور گروهی از دلواپسان در طول نمایشگاه برای ایجاد حواشی هم نتوانست جو آرام این دوره از ضیافت اهالی مطبوعات را برهم بزند، اما به هر حال حضور اهالی مطبوعات در کنار اهالی سیاست و فرهنگ و ورزش خالی از حاشیه نیست. خبرگزاری برنا نگاهی به حاشیه های این دوره از نمایشگاه مطبوعات داشته است که در ادامه می‌خوانید:

روز ششم؛ حاشیه های خبرگزاری دانشجو

روز ششم با حاشیه های بازدید وزیر دادگستری از غرفه خبرگزاری دانشجو همراه شد. پورمحمدی هنگام بازدید از نمایشگاه در مقابل غرفه این خبرگزاری ایستاد و تمامی شعارها و جملات نوشته شده را خواند. یکی از مدیران این خبرگزاری همراه با گروهی از دانشجویان مانع حرکت وزیر دادگستری شد و درباره اعتراضات خود صحبت کرد.

وزیر دادگستری در پاسخ به این اظهارات گفت: بنده چند روز قبل از یک اجلاس بین المللی ضد فساد از یک کشور خارجی آمدم. نگاه جامعه جهانی را به خودمان خیلی خوب می بینم و همه متعجب هستند، چطور به این جمع بندی رسیدیم. باید قبول کنیم که برجام یک تصمیم عاقلانه و مصلحت اندیشانه برای کشور بوده است. وقتی که دنیا دارد ما را تحسین می کند چرا درون کشور دنبال تخریب و تضعیف هستیم؟

ششمین روز نمایشگاه مطبوعات ایران

وی افزود: شما به من بگویید دکتر سلام را چه کسی تولید می کرد؟ شما تولید کردید. بیشترین اهانت به دکتر ظریف در همین دکتر سلام بود. اینها را که خودمان دیدیم و نمی توانید منکر شوید. شما بروید قضاوت عمومی را ببینید.

روز پنجم؛ فانی و دلواپسان

پنجمین روز نمایشگاه مطبوعات ایران - 3

پنجمین روز از نمایشگاه مطبوعات در حالی سپری شد که نسبت به روزهای گذشته، حاشیه های بیشتری داشت و دلواپسان در ساعات پایانی آن با تمام توان سعی در بر هم زدن فضای همدلی و همزبانی حاکم داشتند.

حضور وزیر آموزش و پرورش جنب و جوش خاصی بین اهالی رسانه به راه انداخت، تکاپویی که دلواپسان در پی به انحراف کشاندن آن بودند.

در حالی که فانی مشغول بازدید از غرفه یکی از رسانه ها بود، چند نفر از این افراد شروع به سروصدا و جنجال کردند،البته صدای حداقلی شان در مصلی امام خمینی (ره) به جایی نرسید،.

هنگام بازدید فانی، وزیر آموزش و پرورش از خبرگزاری برنا اتفاق جالب دیگری رخ داد، وی پس از حضور در غرفه برنا، پس از احوال پرسی گرم با پرسنل این خبرگزاری، به منظور تقدیر از تلاش های مجموعه خبرگزاری برنا پیشانی محمد حسن بلاغی مبین، مدیرعامل برنا را بوسید.

روز چهارم؛ رکوردزنی سخنگوی دولت

چهارمین+روز+بیست‌ویکمین+نمایشگاه+مطبوعات+ایران

روز چهارم نوبت حضور سخنگوی دولت در میان اهالی رسانه بود. نوبخت در ابتدای حضورش در مصلی امام خمینی (ره)، نشست خبری برگزار کرد تا پاسخگوی سوال خبرنگاران باشد اما این نشست خبری پایان حضور او در نمایشگاه نبود. سخنگوی دولت با حضور در شبستان مصلی، از غرفه های بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات دیدار کرد و در هر غرفه به پرسش های خبرنگاران پاسخ داد، به این ترتیب رکورد طولانی ترین مدت حضور در نمایشگاه به نوبخت رسید تا نشان دهد؛ نقد منصفانه و پاسخ مسئولانه سرلوحه کار دولت یازدهم است.

روز سوم؛ حواشی حضور نوه امام(ره) در نمایشگاه

سومین روز نمایشگاه مطبوعات ایران

یکی از مهمانان روز سوم نمایشگاه مطبوعات امسال، نوه امام خمینی (ره) بود، که به نیابت از خانواده خود در نمایشگاه حاضر شد. مرتضی اشراقی با حضور در نمایشگاه، هیجان خاصی را در فضای نمایشگاه ایجاد کرد. برای لحظاتی رقابت جالبی بین اهالی رسانه برای دعوت و میزبانی از او در غرفه هایشان ایجاد شده بود. اما در این میان عده ای در تلاش بودند با سر دادن شعارهایی، جو آرام و صمیمی این دیدار را بر هم زنند و آن را به فضای دیگری بکشانند که کارشان بی نتیجه ماند.

روز دوم؛ افتتاح نمایشگاه

بازدید+رئیس+جمهوری+از+نمایشگاه+مطبوعات

نخستین مهمانان دومین روز از نمایشگاه، رییس جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بودند که با حضور خود در نمایشگاه، حال و هوای متفاوتی را  به همراه آوردند.

حسن روحانی، رییس جمهور کشور با حضور در مصلی امام خمینی (ره)، زنگ افتتاح رسمی بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات ایران را به صدا درآورد، روحانی در سخنان خود، بار دیگر صدای صلح و دوستی را در فضای رسانه طنین انداز کرد، تا رسانه هایی که به تعبیر رییس جمهور، در پی حریم امن دائمی هستند، بدانند دوران بهانه جویی به پایان رسیده و شایسته است  به جای اقداماتی در جهت جلب توجه مخاطبان نمایشگاه، در راستای شعار نمایشگاه امسال عمل کنند، نقد منصفانه انجام دهند تا پاسخ مسئولانه نصیبشان شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز