رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز خبر داد ؛

راه اندازی ۶۵۰ تخت بیمارستانی در استان البرز تا پایان سال

۱۳۹۴/۰۸/۲۳ - ۰۹:۰۵:۵۷
کد خبر: ۳۳۹۱۵۲
رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت : یکی از برنامه های کوتاه مدت دانشگاه راه اندازی بیش از هزار تخت بیمارستانی است که 650 تخت آن تا پایان سال به مرحله بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، حمید درفشی با اعلام این خبر افزود: با توجه به اینکه عمر کوتاهی از استان البرز می گذرد ولی  با  رشد جمعیت 3.4 درصدی جزو  مهاجر پذیرترین استان ها  محسوب می شود.

وی با اشاره به جمعیت سه میلیون نفری استان البرز ادامه داد : با ابلاغ سیاست های مقام معظم رهبری در حوزه ی سلامت و با آغاز طرح تحول نظام سلامت در دولت تدبیر و امید ، آهنگ رشد بهداشت و درمان در البرز  سرعت گرفت و با حمایت های مقامات وزارت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز توانست با عملکردی جهادی راه اندازی بیش از هزار تخت بیمارستانی را ظرف مدت کوتاه آغاز کند .

وی تاکید کرد : هزار تخت در استانی که نبود هر یک تخت مشقت و سختی مردمش را بیشتر می کند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: در البرز به ازای هر هزار نفر 0.2 تخت بیمارستانی وجود دارد که  با اضافه شدن هزار تخت بیمارستانی دیگر تا پایان نیمه اول سال 95 سرانه  موجود به 0.7 خواهد رسید که می بایست باز هم برای رسیدن به وضعیت ایده آل و سرانه استاندارد تلاش کرد.

وی ضمن  اشاره به اینکه با آغاز طرح تحول نظام سلامت در سراسر کشور تحول بزرگی در البرز اتفاق افتاد ،گفت: طی بازدید های مسئولین دولتی ، وزارتی  و استانی  بیش از پیش مغفول ماندن بهداشت و درمان در البرز نمایان شد .

دکتر درفشی افزود:با راه اندازی هزار تخت بیمارستانی در البرز ،  سه هزار و 600  تخت دیگر هنوز  نیاز است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به اینکه  پروژه اورژانس و بخش قلب 150 تختخوابی  بیمارستان شهید رجایی کرج در  آذر ماه  سال جاری به بهره برداری خواهد رسید تصریح کرد:  این تعداد تخت در بخش های قلب و عروق ، تصویر برداری ، اورژانس ، آی سی یو و  داخلی بیمارستان شهید رجایی در منطقه حصارک کرج بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد : 130 تخت در بیمارستان شهید مدنی کرج  در بخش های بستری و آی سی یو که بشترین بخش های آن به مرحله بهره برداری رسیده است و تا پایان سال همراه با دیگر پروژه ها رسما افتتاح خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به اینکه فضاهای  بیمارستانی و بهداشتی استان بر اساس استاندارد های موجود بهبود یافته است خبر داد:  180 تخت در بیمارستان کمالی در قالب  28 اتاق زایمان  تا پایان اسفند ماه راه اندازی خواهد شد.

دکتر درفشی ادامه داد: 150 تخت در بیمارستان کوثر تا پایان دی ماه فعال خواهد شد و همچنین 35 تخت در بیمارستان امام جعفر صادق (ع) شهرستان ساوجبلاغ  در بخش های دیالیز و آی سی یو تا پایان آبان ماه سال جاری راه اندازی خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز در پایان با بیان اینکه   پروژه های درمانی با هدف توسعه و ارتقای تخت های بیمارستانی در البرز  به سرعت در حال انجام است گفت: امکانات درمانی البرز متناسب با جمعیت ، رشد لازم را نداشته است و نگاه ویژه مسئولین  می تواند کارگشا باشد.

نظر شما