معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی عنوان کرد:

نگهداری غیرقانونی کودکان بی سرپرست،‌ جرم است

۱۳۹۴/۰۸/۲۴ - ۰۹:۰۸:۱۷
کد خبر: ۳۳۹۵۰۵
نگهداری غیرقانونی کودکان بی سرپرست،‌ جرم است
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشورگفت: نگهداری غیرقانونی کودکان بی سرپرست یا بدسرپرست از پایان دی، جرم است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، دکتر حبیب الله مسعودی فرید با اشاره به ماده 29 فرزند خواندگی گفت: خانواده هایی که به صورت غیر قانونی فرزندی را تحت تکفل قرار داده اند باید حداکثر شش ماه پس از تصویب این قانون مراتب را برای سپری شدن مراحل قانونی به مراجع ذیصلاح اطلاع دهند.

وی با بیان اینکه آیین نامه های قانون فرزند خواندگی تیر امسال تصویب شد، افزود: خانواده هایی که از کودکان، بدون مجوز قانونی سرپرستی می کنند، بر اساس قانون تنها تا پایان دی برای درخواست فرزند خواندگی آنان از مراجع قانونی مهلت دارند.

مسعودی فرید اضافه کرد: بر اساس ماده 30 این قانون، اولویت با کسانی است که تا پیش از این بیشتر از یک سال از کودکی سرپرستی کرده اند.

وی بر لزوم سپری شدن تمام مراحل قانونی برای سپردن فرزند به خانواده ها تاکید کرد و گفت: تاکنون تعدادی از این خانواده ها برای دریافت فرزندخواندگی کودکان تحت تکفل شان به سازمان بهزیستی مراجعه کرده اند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور افزود: تنها 15 درصد از کودکان زیرپوشش این سازمان شرایط قانونی واگذاری دائمی به خانواده ها را برای فرزند خواندگی دارند.

وی اضافه کرد: 85 درصد دیگر این کودکان به سبب بد سرپرستی زیر پوشش بهزیستی قرار دارند که امکان واگذاری دائمی به خانواده ها به عنوان فرزند خواندگی را ندارند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: از پایان دی در صورت یافتن فرزندی بی سرپرست باید مراتب به سرعت به مراجع قانونی اطلاع داده شود در غیر این صورت، نگهداری چنین کودکان بدون اطلاع مراجع قانونی جرم تلقی می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز