سرپرست اداره پیوند و بیماری‌های خاص وزارت بهداشت خبر داد؛

برگزاری نخستین کنگره بین‌المللی پیوند اعضا با حضور بیش از ۳۰۰ سخنران داخلی و خارجی

۱۳۹۴/۰۸/۲۵ - ۱۴:۴۰:۴۴
کد خبر: ۳۴۰۱۶۲
برگزاری نخستین کنگره بین‌المللی پیوند اعضا با حضور بیش از ۳۰۰ سخنران داخلی و خارجی
نخستین کنگره بین المللی پیوند اعضا حرکت مهمی در راستای تقویت ضعف های پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی است.

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری برنا، دکتر کتایون نجفی زاده سرپرست اداره پیوند و بیماری های خاص وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار آستان گفت: هدف اصلی از برگزاری این کنگره به سامان رسیدن و به روز شدن واحدهای فراهم آوری برای اهدای عضو است. برخی از واحدهای فراهم آوری عضو در بخش آموزش دار مشکلاتی هستند که قرار است در این کنگره برای پیشرفت واحدها به رفع اشکال توسط اساتید خارج از کشور بپردازند.

سرپرست اداره پیوند وزارت بهداشت در ادامه با بیان این مطلب که رشته های مختلف جراحی که در زمینه پیوند تخصص دارند در این کنگره شرکت کرده اند ادامه داد:علاوه بر این اساتید جراحان داخلی در زمینه نفرولوژی ، گوارش،ایمونولوژی، اطفال، عفونی و... نیز حضور دارند.

دکتر محسن علی اکبریان دبیر علمی و اجرایی این کنگره در ادامه بیان کرد:بیش از 300 سخنران داخلی و خارجی از کشورهای آمریکا،اسپانیا،ایتالیا،برزیل،ترکیه،پاکستان،بلژیکو... در این کنگره حضور داشته و به تبادل آخرین مطالعات علمی در زمینه پیوند اعضا می پردازند.

دبیر علمی و اجرایی کنگره تصریح کرد:همچنین در بخش های دیگر کنگره کارگاه بین المللی TPM با حضور 4 مدرس اروپایی برگزار خواهد شد.

وی با بیان این موضوع که یکی دیگر از اهداف برگزاری این کنگره بین المللی تعلیم دادن تیم هماهنگ کننده پیوند اعضا است افزود: تیم هایی که در کشور در رضایت گرفتن از خانواده ها و شناسایی مرگ مغزی به عهده آنها است باید زیر نظر این اساتید آموزش های تخصصی تر ببینند.

لازم به ذکر است نخستین کنگره بین المللی پیوند اعضا از 25 تا 29 آبان ماه در هتل پردیسان مشهد برگزار می شود.

نظر شما