انتقاد رییس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران:

نظارت نداریم؛ امضاها خرید و فروش می شود

۱۳۹۴/۰۸/۲۷ - ۰۹:۰۱:۰۷
کد خبر: ۳۴۰۶۸۱
نظارت نداریم؛ امضاها خرید و فروش می شود
رییس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که چرا مقررات ملی ساختمان در نصب سیستم های گرمایشی بیشتر ساختمانها رعایت نمی شود،گفت: دستگاه های نظارتی ما ضعیف عمل می کنندخود ما در شورای شهر با اینکه کمیسیون های تخصصی تشکیل دادیم اما نقش نظارتی بر مدیریت شهری نداریم و اگرچه کارهایی صورت گرفته اما ابزار نظارتی نداریم و در خصوص مقررات ملی ساختمان هم همین موضوع صادق است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، محمدحقانی با اشاره به اینکه مقررات ملی ساختمان بعنوان سند ایمنی و کیفیت ساخت و سازها  مورد بی توجهی مجریان و سازندگان قرار گرفته ، گفت: وقتی حق امضاها خرید و فروش می شود، طبیعتا سازندگان الزامی برای رعایت این مقررات نمی بینند.

وی با اشاره به اینکه  در هر کاری باید حداقل استانداردها رعایت شود،توضیح داد: متاسفانه موج گسترده استفاده از پکیج موجب شده بحث آلودگی فضای داخلی منازل جدی شود و چنانچه برای این مساله راه حلی اندیشیده نشود، در آینده دچار مشکل می شویم.
 
حقانی در پاسخ به این سوال که استفاده از پیکج طبق اظهارات رسمی مسوولان، مخاطرات بسیاری برای سلامت مردم دارد، ولی استفاده از ان برخلاف مقررات ملی ساختمان به شدت در حال گسترش است،گفت: این اقدام خلاف استاندارد بوده و باید مقررات ملی ساختمان در خصوص آن رعایت شود.
 
رییس کمیسیون محیط زیست شورای شهر در پاسخ به این سوال که انبوه سازان برای اینکه این مقررات را رعایت کنند، نیاز به چه امکانات، مشوقها یا اهرمهای قانونی دارند،گفت: آنچه هم اکنون در حوزه ساخت و ساز نیازمند آن هستیم، اجرای مقررات و نظارت دقیق است که  متاسفانه وجود ندارد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز