دکتر بلالی برنده جایزه منع سلاح‌های شیمیایی

۱۳۹۴/۰۸/۲۷ - ۱۱:۳۶:۰۸
کد خبر: ۳۴۰۸۴۲
دکتر بلالی برنده جایزه منع سلاح‌های شیمیایی
پدر علم سم شناسی ایران، برنده جایزه سازمان منع سلاح‌های شیمیایی شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت :براساس بیانیه منتشره از سوی دبیرخانه فنی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی، دکتر مهدی بـلالی مود از جمهوری اسلامی ایـران و دکتـر آلسترهی از کشور انـگلیس ، به صورت مشترک برنده دومین جایزه سالانه این سازمان در سال 2015 شدند. 

 قائمی  افزود : این جایزه بدلیل فعالیت های پرفسور بلالی مود برای درمان قربانیان جنگ شیمیایی به وی اختصاص یافته است. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند  گفت: وی بطور مستمر در زمینه آموزش جنبه‌های پزشکی سلاح‌های شیمیایی فعال بوده و با سازمان‌های منع سلاح شیمیایی و بهداشت جهانی همکاری کرده است.

قائمی افزود : این  جایزه قرار است در بیستمین کنفرانس سالانه کشورهای عضو در نهم آذرماه امسال در شهر لاهه هلند به برندگان اعطا شود. 

دکتر مهدی بلالی مود متولد بیرجند و دانش آموخته دبیرستان شوکتیه بیرجند است که تحصیلات دانشگاهی خود را تا مقطع دکتری در ایران گذرانده است.

بلالی مود موفق به اخذ دکتری تخصصی در رشته فارماکولوژی و سم شناسی بالینی از دانشگاه ادینبورگ انگلیس شد و هم اکنون در دانشگاه علوم پزشکی مشهد مشغول به کار است .

استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد، از شروع بمباران های شیمیائی دشمن تا کنون خدمات درمانی ممتدی به مجروحان و جانبازان عزیز شیمیایی جنگی ارائه کرده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز