رئیس پلیس راهور ناجا تاکید کرد:

تقویت حمل و نقل عمومی امری ضروری در کاهش ترافیک

۱۳۹۴/۰۸/۲۷ - ۱۵:۰۵:۱۱
کد خبر: ۳۴۰۹۷۶
تقویت حمل و نقل عمومی امری ضروری در کاهش ترافیک
رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به استفاده 60 درصدی مردم از وسایل نقلیه شخصی بر تقویت حمل و نقل عمومی در کاهش ترافیک، تاکید کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سردار "تقی مهری" در افتتاحیه ششمین نشست معاونین حمل ونقل وترافیک و رو سای پلیس راهور کلان شهرهای کشور در همدان، با اشاره به معضل ترافیک در کلان شهرها و ایجاد مشکلات فراوان برای شهروندان، بر کاهش این موضوع در کلانشهرها تاکید کرد.

وی حمل ونقل و ترافیک را اصلی ترین موضوع مورد بحث این نشست دانست و بیان داشت: در نظر است جلسات تخصصی و کارشناسی مختلفی در این خصوص برگزارشود.

مهری ساماندهی حمل ونقل عمومی را در رفع ترافیک بسیار مهم دانست و بر هم اندیشی و تعامل و همکاری دستگاه ها برای تقویت حمل و نقل عمومی و کاهش بار ترافیکی، تاکید کرد.

مهری با اشاره به چشمگیر بودن معضل ترافیک در کلانشهرها علت اصلی آن را استفاده بالای مردم از وسایل نقلیه شخصی دانست و گفت: برای رفع این مشکل باید حمل و نقل عمومی را توسعه داد و برای تقویت آن در کلانشهرها برنامه ریزی تا با هماهنگی و همکاری دستگاه ها در اسرع وقت اجرایی شود.

وی در ادامه با اشاره به بحث آلودگی هوا در کلانشهرها، را ه حل کاهش این معضل را به استاندارد رساندن سوخت وخودروها دانست و گفت: قطعا در به نتیجه رسیدن کاهش آلودگی هوا تعامل و همکاری دستگاه ها بسیار مهم است.

این مقام ارشد انتظامی یکی دیگر از راه های موثر در کاهش ترافیک را استفاده از فناوری و تجهیزات مدرن دانست و گفت: در این راستا آموزش نیز بسیار مهم است و باید آن را در دل جامعه نهادینه کنیم.

مهری در ادامه با اشاره به اینکه 24 درصد افرادی که در کلانشهرها کشته می شوند موتور سیکلت سواران هستند، بر اصلاح ساختار موتورسیکلت ها تاکید کرد.

وی اضافه کرد: اولویت استفاده از وسایل نقلیه عمومی هنگام تردد به محل کار و همچنین استفاده از سرویس های ادارات، شرکت ها و ارگان های مختلف، علاوه بر کاهش حجم ترافیک و جلوگیری از آلایندگی زیست محیطی می تواند در استفاده بهینه از انرژی فسیلی و سوخت، مقرون به صرفه بوده و نفع اقتصادی شخصی و عمومی جامعه را در پی داشته باشد.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: برای توسعه فرهنگ ترافیکی، پیش شرط هایی لازم است که مهمترین آن تقویت احساس مسئولیت در بین افراد جامعه به عنوان زمینه ساز اصلاح رفتار ترافیکی است و در این مسیر باید پلیس برای ایجاد مشارکت همه جانبه با سازمان ها، نهادها، افراد و گروه های اجتماعی گام بردارد تا همکاری و تعامل لازم در این خصوص بین دستگاه ها صورت گیرد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز