مدیرکل دفترآموزش های فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش:

خود اشتغالی دانش آموزان در هنرستان ها راپیگیری می کنیم

۱۳۹۴/۰۸/۳۰ - ۱۱:۲۵:۱۵
کد خبر: ۳۴۱۷۳۸
مدیرکل دفترآموزش های فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش گفت: هر دانش آموز رشته هنرستان اعم از کشاورزی ،خدمات و صنعت در حین یادگیری می تواند اقدام به تولید و فروش کارهایش کند و آموزش و پرورش خود اشتغالی دانش آموزان در هنرستان ها را با مدیریت پیگیری می کنیم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سید محسن حسینی مقدم با اشاره به تحصیل حدود 700 هزار دانش آموز هنرستانی در دوره دوم متوسطه در بیش از هفت هزار هنرستان کشور خاطرنشان کرد: با توجه به سیاست وزارتخانه در مورد ارتقای کیفی آموزشی در هنرستانها هم اکنون 43 رشته هنری و فنی و حرفه ای و 265 رشته مهارتی در این زمینه فعال است. 

وی با بیان این که ساختار جدید دوره دوم متوسطه از سال 95 اجرایی خواهد شد افزود: اکنون مهمترین برنامه ما توسعه آموزش همراه با تولید در همه هنرستانها است.

حسینی مقدم با بیان این که در سه سال آینده برای فعالیت این هنرستان ها به مکانهای بیشتری نیاز داریم یادآور شد: در حال برنامه ریزی برای مدیران مرتبط و متخصص هستیم .

مدیرکل دفترآموزش های فنی وحرفه ای وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: امسال 36 میلیارد تومان اعتبار برای تامین تجهیزات هنرستان های کشور در نظر گرفته شده است .

وی افزود: در استخدام جدید، آموزش و پرورش قریب یک هزار و 800 نیروی آموزشی برای هنرستان ها جذب می کند. 

وی تصریح کرد : هدف از تربیت در دوره فنی و حرفه ای تربیت تکنیسین است که این افراد بعد از دریافت دیپلم می توانند وارد دانشگاه فنی و حرفه ای شوند و در رشته کار و دانش نیز هدف تربیت کارگر ماهر است منتهی این دانش آموزان نیز در صورت تمایل از طریق دانشگاه جامع علمی کاربردی می توانند در مقاطع بالاتر تحصیل کنند .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز