تاکید ابتکار بر ضرورت ایجاد سیستم حسابرسی آب برای دریاچه ارومیه

۱۳۹۴/۰۹/۰۱ - ۰۹:۴۵:۵۵
کد خبر: ۳۴۲۱۰۷
تاکید ابتکار بر ضرورت ایجاد سیستم حسابرسی آب برای دریاچه ارومیه
ابتکار در نشست ستاد احیای دریاچه ارومیه با تاکید بر ضرورت ایجاد بانک اطلاعاتی و امکان نرم افراز در حوزه حسابرسی آب برای دریاچه ارومیه، تصریح کرد: تقویت زیرساخت ها و امکانات در این حوزه، کمکی موثر در راستی آزمایی و سنجش میزان آب ورودی به دریاچه ارومیه است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، نشت مشترک هماهنگی اقدامات اجرایی سازمان حفاظت محیط زیست و ستاد احیای دریاچه ارومیه با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و عیسی کلانتری رئیس ستاد ملی احیای دریاچه ارومیه و پرویز آراسته و حمید قاسمی مدیران کل محیط زیست استان های آذربایجان غربی و شرقی برگزار شد.

معاون رئیس جمهور در این نشست، تاسیس مرکز هماهنگی، پایش و آینده پژوهی دریاچه ارومیه را یکی از راهکارهای مهم برای بهره وری بیشتر از امکانات و دستاوردهای پژوهشی، همچنین کاربردی کردن فعالیت های این حوزه، پایش مخاطرات طبیعی و پژوهش و ارتقای دانش و آگاهی در خصوص دریاچه ارومیه دانست و خاطرنشان کرد: این مرکز باید امکان حضور و فعالیت تمام مراکز دانشگاهی، اساتید، متخصصان، کارشناسان و حتی سمن های این حوزه را فراهم کند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: پایش و آینده پژوهی ایجاد فرصتی برای استفاده از تجربیات و دانش کسب شده در مسیر احیای دریاچه ارومیه برای سایر تالاب ها و دریاچه های کشور است.

عیسی کلانتری رئیس ستاد ملی احیای دریاچه ارومیه نیز هدف از این نشست را توانمندسازی ادارات کل محیط زیست استان های مرتبط برای انجام وظایف قانونی در برنامه ملی احیای دریاچه ارومیه از طریق رفع مشکلات و چالش های انسانی و اعتباری برشمرد.

کلانتری تاکید کرد: سازمان حفاظت محیط زیست به لحاظ برخورداری از جایگاه نظارتی و حاکمیتی باید مطالباتی جدی از سایر دستگاه ها و ارگان های اجرایی دخیل در امر احیای دریاچه ارومیه همچون وزارت جهادکشاورزی، وزارت نیرو و استانداری ها داشته باشد.

وی افزود: ستاد ملی احیای دریاچه ارومیه آمادگی دارد تا از طریق رفع موانع انسانی و اعتباری به سازمان حفاظت محیط زیست برای حفظ جایگاه مالکیتی خود بر دریاچه ارومیه یاری رساند.

رئیس ستاد ملی احیای دریاچه ارومیه یکی دیگر از خواسته های ستاد از سازمان حفاظت محیط زیست را مراقبت از بخش غیرقابل احیای دریاچه ارومیه در مقابل تعدی ها و زمین خواری ها دانست.

این جلسه که حدود سه ساعت به طول انجامید، نظر به ضرورت هماهنگی بین دو نهاد و با توجه به مسائل زیست محیطی دریاچه ارومیه تشکیل و مباحث مربوط به اعتبارات و تامین آن، ضرورت تجمیع داده ها، لزوم پیگیری حق آبه دریاچه ارومیه با تاکید بر ایجاد سیستم حسابرسی آب مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین مدیران کل محیط زیست دو استان آذربایجان غربی و شرقی به ارائه گزارش فعالیت های خود برای احیای دریاچه ارومیه پرداختند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز