وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد:

طرح تحول نظام سلامت، اقدام فوری دولت در بخش درمان

۱۳۹۴/۰۹/۰۱ - ۱۲:۵۲:۳۵
کد خبر: ۳۴۲۲۹۷
طرح تحول نظام سلامت، اقدام فوری دولت در بخش درمان
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: طرح تحول نظام سلامت، اقدام فوری دولت در درمان نظام سلامت بود.
سید حسین قاضی زاده هاشمی درنشست سراسری معاونان درمان دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کشور در مشهد با اشاره به رضایتمندی عمده مردم کشور از طرح تحول نظام سلامت به ویژه در بخش درمان افزود: دسترسی به پزشک ، دارو ، ماما و دیگر تجهیزات پزشکی در حاشیه شهرها یکی از موارد عمده رضایتمندی مردم در حوزه بهداشت طرح تحول سلامت است و دولت نیز مصمم است اجرای این طرح ادامه یابد.

وی گفت: بخش های بهداشت و درمان وزارتخانه در حوزه اجرای این طرح بیشترین فشارها را متحمل شدند.

قاضی زاده هاشمی افزود: طرحهای ویژه و مطلوبی برای بخش ناباروری از سوی متخصصین ارائه شده است که شاید نتوان هزینه آن را تامین کرد اما در هر صورت اجرای آن مورد توجه قرار می گیرد.

 

وزیر بهداشت با اشاره به توانمندی های بخش خصوصی در حوزه بهداشت و درمان گفت: می توان با مشارکت بخش خصوصی در سطح بندی امکانات، نیازهای بهداشتی و درمانی قشرهای مردم با بضاعت های مالی متفاوت را تامین کرد.

 

قاضی زاده هاشمی افزود: از ابتدای کار دولت جدید تاکنون یک میلیون و 500 هزار مترمربع از مراکز درمانی کشور بازسازی شده است که این روند ادامه دارد.

 

او گفت: هیچ مشکلی در خصوص تامین هزینه های گشایش کلینیک های تخصصی وجود ندارد زیرا اعتبارات قابل توجهی به این وزارتخانه اختصاص یافته است که بین دانشگاه های علوم پزشکی توزیع می شود.

 

وزیر بهداشت  درمان و آموزش پزشکی برساماندهی و تجهیز مراکز فوریت های پزشکی از نظر کادر درمانی و تجهیزات پزشکی ، جذب پرستاران مجرب، پزشکان متخصص و استفاده از تجهیزات به روز در آن و ارائه خدمات به بیماران در عالی ترین سطح ،  افزودن بهیاران به بخش فوریت های پزشکی ، حذف توقف بیمار بیش از شش ساعت در مرکز فوریت های پزشکی ، واگذاری کار سونوگرافی زنان به متخصصان و پرستاران زن تاکیدکرد.

 

اجلاس سراسری دو روزه معاونان درمان دانشگاه های علوم پزشکی کشور از دیروزدر مشهد در حال برگزاری است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز