رئیس دانشگاه شهیدبهشتی:

اولویت دانشگاه ها باید توجه ویژه به فضای مجازی برای کاهش آسیب ها باشد

۱۳۹۴/۰۹/۰۳ - ۱۳:۴۶:۰۴
کد خبر: ۳۴۳۲۱۸
اولویت دانشگاه ها باید توجه ویژه به فضای مجازی برای کاهش آسیب ها باشد
محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه شهید بهشتی تاکید کرد: اولویت دانشگاه ها باید علاوه بر پرداختن به امورغیرمجازی، توجه ویژه به فضای مجازی باشد تا آسیب های ناشی از این فضای جدید به شدت کاهش یابد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، طهرانچی درمراسم امضای تفاهم نامه همکاری توسعه خدمات ارزش افزوده بر بستر باند پهن بین دانشگاه شهیدبهشتی و شرکت ارتباطات سیار ایران درمحل این دانشگاه، گفت: چه بخواهیم و چه نخواهیم فضای مجازی توسعه خواهد یافت و مردم از آن بهره مند خواهند شد.

وی افزود: شایسته آن است که دانشگاه ها با ورود به این فضای جدید و تولید محتواهای مناسب، آسیب های ناشی از این فضا را کاهش داده و تنها مصرف کننده نباشند.

دکترطهرانچی با تاکید بر عمل به سیاست های کلی نظام در سند علم و فناوری کشور و برنامه ششم توسعه گفت: فناوری اطلاعات سرآمد فناوری های تحولی قرن 21 است و براین اساس دانشگاه ها باید با پرداختن به امور مرتبط با این فناوری، نیازهای جدی این بخش را تامین کنند.

رئیس دانشگاه شهیدبهشتی گفت: پژوهشکده فضای مجازی با هدف شناخت دقیق این حوزه و ارائه راهکارهای لازم دراین دانشگاه راه اندازی و برنامه کلان فضای مجازی نیز تدوین شده است.

وی درادامه افزود: دانشکده های علوم انسانی این دانشگاه نیز مسائل مربوط به علوم اجتماعی را درفضای مجازی به جدیت دنبال می کنند.

دکترطهرانچی گفت: مرکز نوآوری دانشگاه شهیدبهشتی با حمایت معاونت علمی رئیس جمهوری کلیدخورده و سال آینده افتتاح خواهد شد.

وی با تاکید برحرکت همه جانبه دانشگاه درفضای مجازی خاطرنشان کرد: براین اساس راه اندازی مجموعه دانش بنیان دراین دانشگاه در دستور کار قرارگرفته است.

رئیس دانشگاه شهیدبهشتی گفت: دراین مجموعه که متشکل از مرکز نوآوری، مرکز شتاب دهی استارتاپ و تولیدکننده محتواست از ایده های دانشگاهی مرتبط با این بخش، حمایت خواهد شد.

وی ادامه داد: در فاز نخست، یک مجموعه دانش بنیان به عنوان نسل دوم مراکز رشد با بهره گیری از الگوهای موفق دانشگاهی در دنیا راه اندازی شده است که این مرکز حلقه اتصال مرکز نوآوری، استارتاپ ها و پارک علم و فناوری دانشگاه خواهد بود.

دکترطهرانچی گفت: دراین تفاهم نامه راهکارهای قانونی اجرای این طرح دیده شده است و قراراست تا 2 ماه آینده اقدامات اجرایی آن انجام شود.

وی ازحمایت از پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکترا مرتبط با فناوری های ارتباطی دراین تفاهم نامه خبرداد و افزود: پروژه های مدنظر دانشگاه درمرکز رشد از ایده تا محصول مورد حمایت واقع می شوند.

رئیس دانشگاه شهیدبهشتی با اشاره به پروژه های دردست اقدام این دانشگاه در زمینه فضای مجازی گفت: دربخش سلامت الکترونیک تفاهم نامه همکاری با مرکز ملی فضای مجازی نیز به امضا رساندیم که براساس آن، موضوع سلامت الکترونیکی در بعد فنی، علوم انسانی و پزشکی به عهده این دانشگاه گذاشته شد و هم اکنون نیز کار طراحی این پروژه و تقسیم کار ملی برای آن در حال انجام است.

وی افزود: همچنین در زمینه تاثیر استفاده از ابزارهای ارتباطی و فناوری بر سلامت روان، گروه های پژوهشی دردانشگاه تشکیل شده است تا کودکان، نوجوانان و خانواده ها که درمعرض ابزارهای ارتباطی قرار دارند آسیب شناسی شوند.

دکترطهرانچی گفت: این موضوع درنهایت منتج به تدوین پیوست فرهنگی درچارچوب گسترش اخلاق و معرفت اجتماعی درجامعه می شود که البته هنوزیک کار پژوهشی است.

گفتنی است مراسم امضای تفاهم نامه همکاری توسعه خدمات ارزش افزوده بر بستر باند پهن بین دانشگاه شهیدبهشتی و شرکت ارتباطات سیار ایران همراه اول درمحل این دانشگاه برگزارشد.

نظر شما