همکاری های علمی و فناوری ایران و کشور سورینام گسترش می یابد

۱۳۹۴/۰۹/۰۴ - ۱۴:۲۹:۰۸
کد خبر: ۳۴۳۶۹۸
همکاری های علمی و فناوری ایران و کشور سورینام گسترش می یابد
مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم در حاشیه برنامه آموزشی برای سیاستگذاران عالیرتبه نوآوری در علم و فناوری ، با مدیرکل همکاری های بین الملل وزارت آموزش، علوم و فرهنگ سورینام دیدار و گفت و گو کرد.
 به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، در دیدار خسرو پیری با 'یوشا پرماتی آدین' مدیرکل همکاری های بین الملل وزارت آموزش، علوم و فرهنگ سورینام مقرر شد همکاری های علمی و فناوری بین دو کشور آغاز شود.
وی خاطر نشان کرد :مدیرکل همکاری های بین الملل وزارت علوم سورینام در این دیدار تاکید کرد که هر چند کشورش حدود 30 سال قبل از استعمار هلند رهایی یافته و دارای منابع ارزشمند طبیعی همچون نفت، طلا و بوکسیت است اما در مباحث فناوری، در آغاز راهی طولانی قرار دارد و نیازمند همکاری کشورهایی همچون ایران است.
پیری افزود: هیئت سورینامی همچنین آموزش قشر تحصیلکرده برای آشنایی با فناوری های نو شامل بیوتکنولوژی، نانوتکنولوژی، نفت و پتروشیمی را از اولویت های آموزش کشورشان عنوان و اعلام کردند که ایران در این زمینه ها توانمندی لازم را برای ارائه به دانشگاهیان سورینام دارا است.
مدیرکل امور فناوری وزارت علوم تصریح کرد: ما نیز در این دیدار، آمادگی ایران برای انتقال تجربیات علمی و فناوری در حوزه دانش های نوین به سورینام را اعلام کردیم و معتقدیم این کشور می تواند بازار خوبی برای صادرات محصولات دانش بنیان تولید شده در پارک ها و مراکز رشد و فناوری ایران باشد.
گفتنی است سورینام کشوری کوچک در آمریکای جنوبی و در همسایگی برزیل است که منابع غنی نفت، طلا و بوکسیت دارد ،این کشور در سال 1980 از استعمار کامل هلند رهایی یافت ولی زبان اصلی مردم آن هنوز هلندی است.

نظر شما