معاون وزیر ورئیس سازمان مدارس غیردولتی مشارکت های مردمی وخانواده:

منشا تاسیس مدارس آموزش از راه دور توسعه عدالت آموزشی است

۱۳۹۴/۰۹/۰۴ - ۱۷:۰۳:۰۶
کد خبر: ۳۴۳۷۴۵
منشا تاسیس مدارس آموزش از راه دور توسعه عدالت آموزشی است
معاون وزیر ورئیس سازمان مدارس غیردولتی مشارکت های مردمی وخانواده وزارت آموزش وپرورش در جمع نمایندگان موسسان مدارس آموزش از راه دور گفت:منشا تاسیس مدارس آموزش از راه دور توسعه عدالت آموزشی است.
به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا،‌ مرضیه گرد در گردهمایی نمایندگان موسسان مدارس آموزش از راه دور که در سالن اجتماعات فرهنگیان شهرری برگزار شد با اشاره به هدف تاسیس این مدارس اظهار کرد: مدارس  از راه دوربرای آن دسته از افراد که توانایی حضور فیزیکی در کلاس درس را ندارند و به دلیل مشکلات اقتصادی ناگزیر به ترک مدرسه شدند فرصتی فراهم می کند تا به ادامه تحصیل بپردازند.
وی افزود: این جلسات فرصتی است تا فراز و فرودهایی که منجر به توسعه یا محدودیت این مدارس می شود را بررسی کنیم.  وباید از پتانسیل موجود در این حوزه استفاده لازم را ببریم.
رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی وخانواده در خصوص وضعیت این مدارس در سالهای اخیر تصریح کرد: با تشکیل شورای هماهنگی استانها و جلسات مستمر آن تلاش زیادی برای جلب مشارکت های مردمی در این حوزه صورت گرفته است.
 وی با بیان این که کیفیت در مدارس غیر دولتی مهم تر از کمیت است ،خاطر نشان کرد: گرچه 197 هزار نفر جمعیت دانش آموزی این مدارس نسبت به 13 میلیون جمعیت دانش آموزی کشور رقم کوچکی است ولی ما معتقدیم هر دانش آموز یعنی یک نسل و این مسئولیت سنگین امانت است که شما عزیزان به دوش می کشید.
رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی وخانواده اضافه کرد:هردانش آموزیعنی یک نسل و1722مدرسه آموزش از راه دور در سراسر کشور مسئولیت سنگینی در توسعه عدالت آموزشی ونیز پوشش تحصیلی در مناطق محروم وبا سواد کردن زنان ودختران جوان که به علت برخی شرایط،قادر به ادامه تحصیل نیستند را دارند.
گرد ادامه داد: از مهمترین اهداف تاسیس مدارس آموزش از راه دور این است که همه فرصت باسوادشدن را داشته باشند یعنی منشا تاسیس آن توسعه عدالت آموزشی است. امروز آمار جمعیت دانش آموزی در این مدارس گرچه کم است ولی دغدغه اصلی ما جمعیت زیادی است که ممکن است پشت درها باشند.
وی گفت: طبق گزارش ها و آمار در خصوص کیفیت بخشی، اقدامات خوبی در کمیته های تخصصی صورت گرفته و برنامه های مناسبی در حوزه نظارت تهیه شده است. امسال حدود 263هزار نفرساعت آموزش داده شده است و 6هزار و597 نفر مستقیما در دوره های حضوری و مجازی شرکت کردند که این نشان گر علاقه شما موسسان مدارس به تقویت بنیه علمی و پرورشی در حوزه خودتان است.
رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی وخانواده افزود: امیدوارم بتوانیم در محتوای آموزش با رویکرد یاد گیری الکترونیکی این حوزه را تقویت کنیم. همچنین طبق توافقاتی که با نهضت سوادآموزی صورت گرفته برای آموزش اولیای دانش آموزان این مدارس راه هایی در نظر گرفته شده است.
گرد با اشاره به بحث به کار گیری مدیران مدارس موظف در مدارس  آموزش از راه دور تصریح کرد : خوشبختانه با تعاملی که در اموزش و پرورش صورت گرفت موضوع فوق العاده شغل مدیران حل شد و با توجه به مصوبات شورای عالی اموزش و پرورش شما به عنوان مدرسه شناخته شدید و باید تلاش شود همه ارکان حاکم بر مدرسه در این مدارس هم ایجاد شود .

 

 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز