مسئول درمانگاه شبانه روزی مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر خبر داد:

مراجعه یک هزار و ۴۰۰ زائربه درمانگاه شبانه روزی هلال احمر در مسیر نجف به کربلا

۱۳۹۴/۰۹/۰۶ - ۱۴:۱۲:۵۵
کد خبر: ۳۴۴۱۴۴
مراجعه یک هزار و ۴۰۰ زائربه درمانگاه شبانه روزی هلال احمر در مسیر نجف به کربلا
مسئول درمانگاه شبانه روزی مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر مستقر در مسیر نجف به کربلا از مراجعه یک هزار و 400 زائر به این درمانگاه در یک روز خبرداد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، دکتر امین رضا طباطبایی ، گفت: با توجه به خیل عظیم  زائرینی که با پای پیاده عازم کربلا هستند،استقرار گروه درمانی در پایگاههای بین راهی زودتر از موعد مقرر انجام شده و از روز دوشنبه شماری از این افراد در دو درمانگاه شبانه روزی و پایگاههای بین راهی مستقر شدند.

وی افزود: به محض آماده شدن درمانگاه شبانه روزی مرکزپزشکی حج و زیارت مستقر در عمود 1092  و چیدمان داروها،پذیرش بیماران آغاز شد که تاشب گذشته بیش از یک هزار و 400 مراجعه ثبت شده است.

وی گرفتگی عضلانی و دردهای اسکلتی،تاولهای کف پا و بیماری های ویروسی فوقانی را بیشترین علل مراجعه زائرین عنوان و اظهار کرد:یکی از دلایل گرفتگی های عضلانی،کفش نامناسب است که باتوجه به طولانی بودن مسیرمنجر به سوختگی و تاول های کف پا می شود؛ البته پیاده روی شبانه و سرمای هوادر بروز این مساله موثراست.

طباطبایی خاطر نشان کرد:بیماران دیابتی از جمله افرادی هستند که بایداز سفر خودداری کنند،این افراد به جهت آنکه مستعد زخم پا هستند رفتن به این سفر برایشان توصیه نمی شو؛ چرا که خاکی بودن بخشی از مسیر و آلودگی هایی که وجود دارد برای این افراد قطعا مشکل ساز می شود.

وی درباره افزایش مراجعه زائرین گفت: در چند روز آینده شمار زائرین افزایش قابل توجهی می یابد و براین اساس پیش بینی می شود تعداد مراجعه به پایگاه های بین راهی و درمانگاه های شبانه روزی طی روز به بیش از سه هزارنفر برسد.

مسئول درمانگاه شبانه روزی مستقر در مسیر نجف به کربلا یادآورشد:در صورت نیاز زائرین به خدمات درمانی تکمیلی،هماهنگی لازم به منظور انتقال آنها به نزدیکترین مرکزدرمانی انجام شده است.

مراجعه بیش از 3 هزار نفر به کمپ درمانی هلال احمر در عمود ۱۱۲۰

سر پرست کمپ پزشکی هلال احمر در عمود ۱۱۲۰ مستقر در مسیر نجف به کربلا هم گفت: روزگذشته بیش از 3 هزار نفر به این کمپ درمانی هلال احمر مراجعه کرده اند و پیش بینی می شود امروز تعداد مراجعه کنندگان به ۵تا ۱۰ هزار نفر برسد.

علی محمدی٬ افزود: از ساعت ۶ صبح تا پایان روز گذشته، بیش از 3 هزار نفر از مردم برای درمان به این کمپ مراجعه کرده اند.

وی بیان کرد: به علت موقعیت خاص این کمپ هلال احمر در مسیر نجف تا کربلا پیش بینی می کنیم امروز بین ۵تا ۱۰ هزار مراجعه کننده تا پیان شب داشته باشیم.

وی گفت: در این کمپ تمامی کادر درمانی از جمله پرستاری ،پزشک و فوریت های پزشکی و امداد گران در تمامی ساعات به مراجعه کنندگان خدمات درمانی بهداشتی ارایه می کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز