فرماندار خرمشهر:

عبور از مرز شلمچه بدون روادید و گذرنامه امکانپذیر نیست

۱۳۹۴/۰۹/۱۰ - ۱۱:۳۱:۴۶
کد خبر: ۳۴۵۶۰۱
عبور از مرز شلمچه بدون روادید و گذرنامه امکانپذیر نیست
فرماندار ویژه خرمشهر گفت:تردد از مرز بین المللی شلمچه به عراق بدون داشتن گذرنامه امکانپذیر نیست و مشتاقان شرکت در مراسم اربعین حسینی بدون گذرنامه و روادید به مرز مراجعه نکنند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا،  ولی الله حیاتی فرماندار خرمشهر افزود:بر اساس توافق دولت ایران و عراق، هیچ زائری نمی تواند بدون روادید وارد کشور عراق شود و زائران اربعین حسینی باید حتما گذرنامه و ویزای معتبر همراه داشته باشند.

وی اظهار داشت: دولت عراق برای افرادی که بدون گذرنامه از مرز عبور کنند، قوانین سختگیرانه ای وضع کرده است و از سفر زائران بدون گذرنامه جلوگیری می شود.

معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه خرمشهر گفت:از ورود و خروج افراد بدون گذرنامه و ویزا در مرز شلمچه خودداری شده و زائران می توانند تنها با داشتن گذرنامه و ویزا تردد نمایند.

حیاتی افزود: تمامی تدابیر امنیتی و انتظامی برای رفاه حال زائران کربلای حسینی در خرمشهر و مرز شلمچه اندیشیده شده و تاکنون مشکل خاصی گزارش نشده است.

حسن قشقاوی معاون کنسولی و مجلس وزیر امور خارجه نیز روز گذشته در مرز شلمچه در جمع خبرنگاران رسانه هابا بیان اینکه ویزای اربعین تحت هیچ شرایطی برداشته نمی شود، گفت:ویزای اربعین تحت هیچ شرایطی برداشته نمی شود و تردد بدون ویزا صحت ندارد.

دو مرز چذابه و شلمچه در استان خوزستان و مهران در استان ایلام از مبادی تردد زائران اربعین حسینی به مقصد کربلای معلی هستند.

مسیر اهواز- چذابه حدود 110 کیلومتر و خرمشهر- شلمچه نیز 30 کیلومتر می باشد که زائران عتبات عالیات همه ساله از این دو مسیر راهی کشور عراق می شوند.

در ایام اربعین پارسال 580 هزار زائر از مرز شلمچه برای حضور در عزاداری اربعین در کربلای معلا تردد کردند که پیش بینی می شود این تعداد در سال جاری به بیش از یک میلیون نفر افزایش یابد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز