معاون برنامه ریزی، هماهنگی و امور حقوقی خبر داد؛

طراحی برنامه ای جدید برای نظارت و پایش عملکرد دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

۱۳۹۴/۰۹/۱۰ - ۱۳:۱۷:۵۷
کد خبر: ۳۴۵۶۶۸
معاون برنامه ریزی، هماهنگی و امور حقوقی از طراحی برنامه ای جدید برای نظارت و پایش عملکرد دانشگاههای علوم پزشکی کشور خبر داد و گفت: اولین پایلوت اجرای این طرح جدید در دانشگاه علوم پزشکی فسا برگزار می شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، مهندس موهبتی ضمن قدردانی از تلاش بی وقفه دانشگاهه علوم پزشکی فسا در حوزه طرح تحول و حوزه های آموزش، بهداشت، فرهنگی و دانشجویی، تحقیقات، غذا و دارو و دیگر حوزه ها، برنامه عملیاتی را بسیار با اهمیت دانسته و آن را مقدمه عملکرد و ارزیابی برشمرد.

 معاون برنامه ریزی، هماهنگی و امور حقوقی وزارت بهداشت در ادامه از دستور وزیر بهداشت برای طراحی برنامه ای جدید برای نظارت و پایش عملکرد دانشگاههای علوم پزشکی کشور خبرداد و اظهار داشت: با توجه به طرحهای ارایه شده، دانشگاه علوم پزشکی فسا بعنوان پایلوت در نظرگرفته شده که با همفکری اندیشمندان سایر دانشگاهها نظام ارزیابی جامع جدید پی ریزی خواهدشد .

 براساس این گزارش، مشاور وزیر بهداشت و مدیر کل دفتر بازرسی و ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات نیز به بیان شاخص های پایش عملکرد دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی کشور پرداخت و با اشاره به اهمیت شاخص های کمی و کیفی در بحث عملکرد گفت: اندازه گیری و راستی آزمایی  شاخص های کمی از طریق سامانه های الکترونیکی به راحتی انجام می شود اما مشکل در اندازه گیری شاخصهای کیفی می باشد که امیدواریم با طرح جدید پایش و ارزیابی عملکرد بتوان شاخص های کیفی را اندازه گیری نماییم.

 دکترسید سجاد رضوی افزود: فسا از جمله دانشگاههایی است که ضمن انجام شاخصهای خودارزیابی، در جلسات مربوطه وزارت بهداشت حضور فعال داشته و تیم دانشگاه پیشنهادات خوبی برای بهتر نوشتن شاخص ها ارائه کرده است.

 وی گفت: اگر طرح جدید پایش و ارزیابی عملکرد دانشگاههای علوم پزشکی خوب اجرا شود منجر به پیشرفت و افزایش کیفیت در دانشگاه خواهد شد.

گفتنی است این جلسه با حضور مهندس طاهر موهبتی معاون برنامه ریزی ، هماهنگی و امور حقوقی وزیر بهداشت، دکترسید سجاد رضوی مشاور وزیر و مدیر کل دفتر بازرسی و ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات، دکتردوگانی نماینده مردم شهرستان فسا در مجلس شورای اسلامی، دکتر حقدوست رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان، دکترایمانیه رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر رئوفی رییس دانشگاه علوم پزشکی جهرم، دکتر عسکری رییس دانشگاه علوم پزشکی فسا، تیم کارشناسی ده نفره از معاونت های ستادی وزارت بهداشت و هیات رییسه دانشگاه برگزار شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز