تقدیر از حرکت جالب افسر راهنمایی و رانندگی

۱۳۹۴/۰۹/۱۰ - ۱۴:۰۶:۵۰
کد خبر: ۳۴۵۶۹۸
چاپ عکس و خبر مربوط به یکی از افسران وظیفه شناس راهور با قدردانی رئیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از این رفتار مردمی افسر جوان و روزنامه‌ایران همراه شد.سردار حسینی توجه رسانه ها را در انعکاس اینگونه اخبار بهترین شیوه پاسداشت ارزش ها و فرهنگ انسانی دانست.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از ایران زندگی،روز یکشنبه 8 آذر ماه در صفحه 11 روزنامه ایران عکس یکی از افسران راهنمایی و رانندگی به چاپ رسیده بود که حکایت از همدلی وی داشت.این افسر جوان ساعت 14:30  روز پنجشنبه گذشته در مسیر شرق به غرب بزرگراه رسالت بین خیابان کرمان و اثنی‌عشری برای کاهش ترافیک حاصل از یک تصادف در کنار یکی از کارگران شهرداری جارو به‌دست‌گرفته و شروع به تمیز کردن سطح خیابان کرده بود تا به زیباترین شکل خدمتگزاری و تواضعش را نشان دهد.

استوار آرش سیاریان که صبح روز گذشته همراه با سردار حسینی در روزنامه ایران حضور یافته بود، گفت: 9 سال است که در راهنمایی و رانندگی مشغول به فعالیت و خدمت هستم. از زمان نوجوانی علاقه‌زیادی به حضور در پلیس داشتم و اکنون نیز خدا را به این دلیل سپاسگزارم که فرصتی برای خدمت به مردم دارم.

وی در مورد اتفاق آن روز اضافه کرد: روز پنجشنبه پس از تصادف یک دستگاه خاور تمام شیشه‌های نوشابه روی سطح خیابان ریخته شده بود و همین مسأله باعث شد که به‌هیچ عنوان امکان عبور برای خودروها وجود نداشته باشد و ترافیک سنگینی ایجاد شود. اگر می‌خواستم صبر کنم تا مأموران شهرداری از راه برسند و سطح خیابان را تمیزکنند، بر میزان ترافیک افزوده می‌شد، تصمیم گرفتم آستین‌ها را بالا بزنم و کمک کنم. از آپاراتی آن طرف خیابان جارویی گرفته و سطح خیابان را پاک کردم.

این افسر وظیفه‌شناس در مورد سختی کار مأموران راهنمایی و رانندگی گفت: در تمام فصل‌ها مأموران راهنمایی و رانندگی با عشق زایدالوصفی برای خدمت به مردم سر پست خود حاضر می‌شوند.  در روزهایی که به‌علت آلودگی هوا مدارس و ادارات تعطیل می‌شود، افسران راهنمایی و رانندگی دو شیفته مشغول خدمت هستند و گاهی تا 12 ساعت در خیابان حضور دارند.وی ادامه داد: خوشحالم که در بیشتر موارد مردم ما این زحمات را دیده و ارج می‌نهند برای مثال روز پنجشنبه هر ماشینی که از کنار من رد می‌شد، از من قدردانی و تشکر می‌کرد و همین دلگرمی‌هاست که امید به‌کار را در وجود ما افزایش می‌دهد.این افسر وظیفه شناس اظهار کرد: با اینکه افسران راهور مردم را به علت تخلف و سرپیچی از قوانین جریمه می‌کنند، باز هم مورد توجه و حمایت آنان قرار دارند.استوار سیاریان در مورد خاطرات تلخ و شیرینی که در طول 9 سال خدمت به مردم در راهنمایی و رانندگی داشته است، گفت: 6 ماه پیش ساعت 9 شب در حاشیه اتوبان باقری در تاریکی شب مردی اقدام به کیف‌قاپی یک خانم کرد. من که در فاصله سه متری از دزد قرار داشتم به‌طرف او رفته و کیف قاپ را دستگیر کردم.هیچ‌وقت آن لحظه را فراموش نمی‌کنم چون ترس و وحشت آن زن باکار من به لبخند و دلگرمی تبدیل شد.وی در مورد تلخ‌ترین خاطره‌اش گفت: چند ماه پیش یک موتورسوار را به‌خاطر اینکه از خط‌ویژه عبور می‌کرد، توقیف کردم و به حرف او که می گفت به‌خاطر بیماری فرزندش عجله دارد، توجهی نکردم. به‌یاددارم که یک ساعت بعد با مدارک پزشکی فرزندش بازگشت تا درستی حرف‌هایش را ثابت کند. من با ناراحتی از قضاوتم و دادن تذکرات لازم برایش توضیح دادم که توجه به قانون در سخت‌ترین شرایط لازم و ضروری است.

وی در مورد زیباترین جمله‌ای که در این سال‌ها شنیده است گفت: در یکی از جلسات سردار از ما خواستند که تنها برای خدا کار کنیم تا کار هایمان دیده شود و من همواره این جمله را به یاد سپرده‌ام و به آن توجه دارم.وی ضمن تشکر از خبرنگار و عکاس این خبر گفت: بسیاری از همکاران ما در جای جای این شهر و سرزمین به یاری مردم می‌پردازند و این را از اصول انسانی خدمت خود می‌دانند.وی در پایان با بیان اینکه با وجود دلگرمی گروهی شهروندان گاه شاهد بی‌احترامی‌هایی است که از زبان برخی جاری می‌شود از مردم خواست در ترافیک و مشکلات شهری این باور را در ذهن زنده کنند که مأموران راهور با وجود تمام خستگی به خاطر آسودگی و رهایی آنان از ترافیک در تلاش هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز