ناکامی سارقان مسلح در سرقت از طلافروشی

۱۳۹۴/۰۹/۱۱ - ۱۴:۱۷:۵۳
کد خبر: ۳۴۵۸۵۴
ناکامی سارقان مسلح در سرقت از طلافروشی
سه سارق مسلح که با حمله به دو طلافروشی در مشهد، قصد سرقت داشتند ناکام ماندند و از صحنه متواری شدند.

به گزارش گروه انتظامی و حوادث خبرگزاری برنا، بهمن امیری مقدم، فرمانده انتظامی خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: حدود ساعت 19:34 روز سه شنبه دهم آذرماه، سه جوان با خودروی سواری پراید مقابل دو مغازه طلافروشی در خیابان پنج تن مشهد توقف کردند.

 بهمن امیری مقدم افزود: آن‌ها صورت خود را با کلاه کشی پوشانده بودند. یکی از این سارقان با پتک به شیشه ویترین طلافروشی حمله ور شد؛ اما ضربه های پتک کارساز نبود و تنها آثار ضربه بر روی شیشه دیده می‌شد.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: در این لحظه سارقان که اسلحه جنگی به همراه داشتند به شیشه ویترین تیراندازی کردند. آنها شیشه مغازه طلافروشی دیگر را نیز مورد اصابت گلوله قرار دادند؛ اما مقاومت شیشه‌های ضد گلوله در برابر این تیراندازی ها نیز زیاد بود.

وی ادامه داد: مالک طلافروشی که مغازه خود را به سیستم های ایمن و بازدارنده از سرقت ها مجهز ساخته بود بلافاصله با فشار دادن یک کلید کوچک، از درهای کشویی که جلوی ویترین را می پوشاند کمک گرفت.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: سارقان مسلح که در برابر این تمهیدات بازدارنده و تجهیزات ایمنی ناکام شده بودند با ترس و وحشت پا به فرار گذاشتند. با گزارش این سرقت مسلحانه نافرجام به پلیس 110، ماموران کلانتری «التیمور» و کارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی بلافاصله در محل حاضر و تحقیقات خود را آغاز کردند. سارقان مسلح که خودروی پراید را 48 ساعت قبل، از محدوده شهرک شهید باهنر به سرقت برده بودند این خودرو را در حوالی منطقه «التیمور» رها کرده و متواری شدند.

 بهمن امیری مقدم با اشاره به این مطلب که کارآگاهان پلیس به سرنخ های دقیقی در این پرونده دست یافته و به زودی خبر دستگیری سارقان مسلح را به شهروندان ارائه خواهند داد، گفت: خوشبختانه توجه به نکات ایمنی و استفاده از تجهیزات بازدارنده از سرقت ها که با بسته حفاظتی و امنیتی پلیسی در نشست های تعاملی و کارگاه های آموزشی با صنف طلافروشان ارائه شده بود، سارقان مسلح را ناکام گذاشت.

وی گفت: در یکی از این طلافروشی ها، مالک مغازه سیستم ایمنی را به کار گرفته که در مواقع ضروری، ویترین به صورت کشویی پایین رفته و در گاو صندوق قفل می‌شود و هیچ کس نمی تواند به طلاها دسترسی داشته باشد.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی نقش مراقبت های آگاهانه و توجه به نکات ایمنی از سوی طلافروشان و مدیران واحد و مراکز خاص اقتصادی در پیشگیری از سرقت‌ها را بسیار موثر دانست و از همکاری اتحادیه صنف طلافروشان با پلیس تشکر کرد.

نظر شما