یاهو از اینترنت می رود

۱۳۹۴/۰۹/۱۱ - ۱۹:۱۹:۱۳
کد خبر: ۳۴۵۸۹۴
ماریسا مایر مدیرعامل شرکت یاهو مدت ها است به هر طریقی تلاش می کند مشتریان سابق این شرکت را دوباره به سوی سرویس های خود همچون یاهو میل و سرچ جذب کند.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا، ماریسا مایر مدیرعامل شرکت یاهو مدت ها است به هر طریقی تلاش می کند مشتریان سابق این شرکت را دوباره به سوی سرویس های خود همچون یاهو میل و سرچ جذب کند. اما حالا به نظر می رسد او راه حل دیگری پیدا کرده است: آنطور که روزنامه وال استریت ژورنال گزارش کرده، یاهو قصد دارد کل سرویس های خود را بفروشد.

این روزنامه با استناد به منابع آگاه اعلام کرده مدیران یاهو طی جلساتی که از چهارشنبه تا جمه خواهند داشت، این تصمیم را بررسی می کنند. قرار است در این جلسات درباره نقش آفرینی این شرکت در وب سایت علی بابا در چین به ارزش 30 میلیارد دلار نیز تصمیم گیری شود.

سخنگوی شرکت یاهو در پاسخ به خبرنگاران در این مورد اظهار نظری نکرده است.

مایر که از مدیران سابق گوگل است و از سال 2012 به یاهو پیوسته همواره تلاش داشته تا این وب سایت را دوباره به گزینه ای جذاب برای کاربران اینترنت تبدیل کند. او برنامه هایی را برای تعامل بیشتر با کاربران موبایل اجرا کرده، چرا که هر روز از تعداد کاربران PC کاسته شده و به جمع کاربران موبایل افزوده می شوند. او همچنین تلاش می کند حضور یاهو در دنیای سرگرمی و چند رسانه ای را پر رنگ تر کند و به همین منظور چند تن از افراد مطرح در این عرصه را در یاهو استخدام کرده است.

با این حال، این شرکت هنوز نتوانسته محصولاتی با جذابیت محصولات رقبای خود ارائه کند. یاهو که زمانی یکی از چند وب سایت اصلی در سراسر دنیا شناخته می شد، حالا رقابت را در حوزه جست و جو به گوگل و در عرصه سرگرمی به آمازون و نت فلیکس باخته است. فیس بوک و اسنپ چت نیز مشتریان شبکه اجتماعی یاهو را به سوی خود جلب کرده اند.

احتمال می رود شرکت های سهامی خاص از خریداران اصلی یاهو باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز